Șoferii români sunt extrem de inventivi când vine vorba de furturile de carburant. În cazul autoturismelor fără sisteme de supraveghere prin GPS, furturile de carburanţi rămân, în general, la metoda clasică: angajatul plătește cu cardul de combustibil primit de la firma și umple de fapt rezervorul maşinii soţiei sau al soţului.
Însă în cazul camioanelor şi utilajelor furturile au trecut la „nivelul superior” de inventivitate, susţin specialişti din supravegherea flotelor auto prin GPS, citați de Ziarul Financiar.
Mai precis, unii şoferi conectează un furtun la returul de combustibil din injectoare, care distribuie apoi motorina pe de o parte înapoi în rezervor, și pe de altă parte în vasul pentru lichid de parbriz, golit în prealabil.
„În regim de funcţionare a motorului unui camion, în vas se strâng cca 5l de motorină la fiecare 30-60 de minute. Şoferii respectivi scot carburantul din vasul de lichid pentru parbriz şi îşi umplu canistrele, iar când termină tura, înainte de a preda maşina, refac circuitul normal…”, a explicat Adrian Dinu, director general SAS Grup, liderul pieţei sistemelor de supraveghere a flotelor auto prin GPS.
Aceste tipuri de furturi pot fi descoperite fie printr-un flagrant, fie cu ajutorul unui senzor care compară consumul de la calculatorul de bord cu consumul real la injectoare.