Mașinile electrice sunt tot mai cumpărate, dar există o provocare pe măsură / Cât personal specializat în a le repara există

Mașinile electrice sunt tot mai cumpărate, dar există o provocare pe măsură / Cât personal specializat în a le repara există
Sursă foto: Pixabay

În ultima perioadă cumpărarea mașinilor electrice a luat amploare, iar statisticile arată că acest fenomen va fi tot mai proeminent în viitor.

Unele țări impun deja reguli în această direcție, iar viitorul autovehiculelor pare să fie guvernat de cele electrice, care sunt considerate mult mai avantajoase decât mașinile clasicie.

Se preconizează că numărul mașinilor electrice va crește semnificativ în perioada următoare. Asta implică însă o atenție pe măsură, întrucât va fi nevoie de forță de muncă specializată în acest domeniu, care să cunoască acele detalii suficiente pentru a repara și îngriji astfel de mașini.

Îngrijorarea apare tocmai la acest capitol, deoarece nu ar fi exclus ca specialiștii în mașini electrice să fie puțini sau slab pregătiți.

Mașinile electrice, amenințare pentru viitor?

Regatul Unit dorește să oprească vânzarea de mașini și camionete noi diesel și pe benzină până în anul 2030. În acest sens va cere, din 2035, ca toate mașinile și camionetele noi să aibă emisii zero la țeava de eșapament, scrie cnbc.com.

Potrivit Societății Producătorilor și Comercianților de Autovehicule, în anul 2022, fabricile din Marea Britanie au produs 234.066 de vehicule electrice, hibride și hibride cu baterie, un număr record care a reprezentat 30,2% din producția totală de mașini, conform ziare.com.

„Producția totală de BEV a crescut cu 4,8%, cu volumele hibride cu 4,3%, iar creșterea producției acestor vehicule va fi esențială pentru atingerea zero net, atât pentru Marea Britanie, cât și pentru piețele majore de peste mări”, a spus organismul din industrie.

În acest sens apare o îngrijorarea vizavi de numărul celor care vor trebui să se ocupe de mașinile elctrice, căci creșterea achizițiilor va duce automat la creșterea forței de muncă în sector.

În ianuarie, spre exemplu, Institutul Industriei Auto – o asociație profesională pentru cei angajați în sector – a declarat că aproximativ 16% dintre tehnicienii din Regatul Unit aveau calificările relevante pentru a lucra pe vehicule electrificate.

„IMI prezice că numărul de tehnicieni calificați IMI TechSafe necesari pentru a lucra cu vehicule electrice până în 2030 este de 77.000, crescând la 89.000 până în 2032”, se arată în comunicat.

„Aliniat la predicțiile Auto Trader Insight, acest lucru sugerează că decalajul de competențe – când nu vor fi suficienți tehnicieni pentru a întreține parcul de vehicule electrificate – va apărea în 2029”, a adăugat acesta.

Costul întreținerii, afectat

„Una este doar problema de comoditate a oamenilor care trebuie să meargă mult mai departe decât ar dori să meargă pentru a găsi pe cineva care este calificat corespunzător pentru a face munca”, a spus el.

„Celălalt este potențial costul, deoarece, desigur, cu cât cererea este mai mare și cu atât sunt mai puțini oameni în jur [pentru a lucra la vehicule]… asta ar putea afecta și costul întreținerii.”

„Aceasta este întotdeauna preocuparea… că, dacă munca este acolo și nu există oameni care să o facă, atunci anumiți oameni își vor asuma un risc – și este cu adevărat un risc”, a spus Nash.

„Unele dintre aceste vehicule funcționează cu ceva de până la 800 de volți de curent continuu… Adică, nu aveți nevoie de așa ceva pentru a fi letal, desigur”, a adăugat el.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
13:24 - MApN: Sistemul PATRIOT aflat în dotarea Regimentului 74 a fost certificat şi va executa serviciul de luptă alături de celelalte capabilităţi ale Forţelor Aeriene
13:23 - Timpii de staționare la granițe se vor reduce cu circa 30 de minute după intrarea în Schengen
13:01 - Spitalul Colentina poate relua internările în cele şase secţii unde acestea au fost suspendate / Alexandru Rafila: „DSP își face datoria. Acest spital este în subordinea Primăriei Capitalei”
12:51 - Donald Trump despre demisia directorului FBI drept ”o zi extraordinară” pentru SUA
12:38 - Cătălin Predoiu: „Aderarea deplină la Spațiul Schengen este un rezultat pentru cetățenii români care au avut atâta răbdare și au îndurat această așteptare”
12:16 - Trei meserii noi au fost introduse în Clasificarea ocupațiilor din România
12:07 - Președintele Coreei de Sud, Yoon, promite că va „lupta până la capăt” și nu regretă că a declarat legea marțială
11:58 - Marcel Ciolacu, după decizia privind aderarea României la Spațiul Schengen: „Un semnal clar că nu vom accepta vreodată să fim cetățeni de mâna a doua în Europa” (VIDEO)
11:45 - Joi se judecă cererea privind suspendarea documentelor desecretizate ale SRI, SIE, MAI și STS. Călin Georgescu este reclamantul
11:28 - Klaus Iohannis, după decizia Consiliului JAI privind aderarea deplină la Spațiul Schengen: „Direcția europeană rămâne singura cale reală de dezvoltare, iar toate forțele politice democratice au obligația de a lucra împreună pentru a păstra nealterat acest parcurs”