Unul dintre principalele motive pentru care mulți români evită mașinile electrice sau plug-in hybrid ține de disponibilitatea stațiilor de încărcare pe teritoriul României. Acestea sunt foarte rare în general sau chiar inexistente în localitățile mici. În curând, însă, această problemă va dispărea, relatează Playtech.ro.
Consiliul Uniunii Europene a adoptat în această săptămână Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA). Spre deosebire de alte recomandări venite de la Bruxelles, această mențiune se va aplica direct în toate statele membre, inclusiv în România.
Potrivit noii reglementări, începând cu 2025 vor trebui instalate stații de încărcare rapide, de cel puțin 150 kW, pentru autoturisme și utilitare la fiecare 60 de kilometri de-a lungul principalelor rute de transport ale Uniunii.
Mai mult, stațiile trebuie gândite în așa fel încât utilizatorii să poată plăti contactless (carduri, telefon etc.) chiar și fără un abonament. Totodată, furnizorii vor trebui să ofere informații clare despre disponibilitate, prețuri și timpi de așteptare, scrie Automarket.ro.
Tot începând cu 2025, vor fi instalate încărcătoare de 350 kW pentru camioane la fiecare 60 de kilometri de-a lungul rețelei centrale TEN-T și la fiecare 100 de kilometri de-a lungul rețelei extinse TEN-T.
Aceeași lege mai menționează că acoperirea completă a rețelei de drumuri va trebui finalizată până în 2030, potrivit sursei citate.
De asemenea, mașinile și camioanele alimentate cu hidrogen vor avea la dispoziție stații de încărcare corespunzătoare în fiecare zonă urbană și la fiecare 200 de kilometri de-a lungul rețelei centrale TEN-T. Până în 2030, potrivit programului Fit For 55, Uniunea Europeană intenționează să scadă cu 55% gazele cu efect de seră.