Situația incredibilă pentru prorietarii de autoturisme Volkswagen. Fiscul ar putea cere plata unor taxe mai mari, dacă se dovedește că nivelul noxelor autoturismelor germane este mai mare decât cel prezentat oficial. În această situație, clienții păcăliți se pot îndrepta în instanță împotriva dealerului de la care au achiziționat autoturismele, pentru despăgubiri.
Mai mult specialiştii atrag atenţia că întreg scandalul ar putea duce la scăderea preţurilor maşinilor mărcii germania în România.
Dacă acum se vorbeşte doar de păcălirea autorităţilor la calculul noxelor, instalarea softurilor pe maşinile destinate publicului larg ar putea aduce mulţi români în situaţi incredibilă de a plăti taxe mai mari la stat, din cauza fraundei Volkswagen.
”Statul ar putea sa oblige ca acele maşini să mai treacă încă odată testul de la rar. În urma testului să se emită acea decizie privinde timbrul de mediu. Ulterior, dacă sunt diferențe și cu siguranță vor exista, cel puțin pentru cele cu capacitatea de 2000, statul poate obliga la plata timbrului de mediu”, spune Marius Colțuc, avocat.
Mai mult, instalarea softului problemă ar putea afecta inclusiv performanţele autoturismelor produse de grupul Volkswagen.
“Aceste softuri modifică parametrii esenţiali ai unei maşini. şi aici mă refer de la viteză, putere, consum de combustibil şi chiar durată de viață a unei maşini”, a declarat Cristian Muntean, președintele ASSAI.
În aceste situaţii, fie că fiscul cere mai mulţi bani sau clienţii descoperă că au achiziţionat un autoturism cu performanţe diferite faţă de cel promis în contract, se pot adresa justiției.
„Dacă ar fi să dăm în judecată pe cineva, din punctul meu de vedere ar trebui să dăm în judecată dealerul. dealerul cheamă mai departe prin acţiune în garanţie producătorul. Vorbim de daune”, a precizat avocatul Marius Colțuc.
Cum oficialii grupului auto german nu au exclus nici rechemarea în service pentru remedierea situaţiei, clienţii Volkswagen se pot aştepta la o revizie costisitoare în unităţile reparatorii, dar pe banii producătorului. Mai mult, preţul autoturismelor ar putea să scadă.
„Pot bănui că e vorba de un filtru de particule, de un catalizator şi de alte chestii care au legatură cu emisia de noxe. Dar să nu uitam căp toate aceste repere sunt foarte scumpe.
Preţul maşinilor VW are două motive să scadă. 1 – din caunza credibilității știrbite a societății, situaţie care va afecta prețul timp de cel puțin 10 ani și 2, în situația în care se confirmă situația că autovehiculele comercializate în Europa au suferit aceleași falsificări de teste vom asista la o scădere mai abrută a prețului, ceea ce în procente ar însemna două cifre de micșoare”, a afirmat Cristian Muntean, președintele ASSAI.
Dacă remedierea în service a problemelor generate de softul ilegal ar putea costa constructorul german câteva miliarde de euro, mult mai gravă ar putea fi situația dacă ceilalți constructori vor da în judecată compania pentru concurență neloială, susțin specialiștii.