Ministrul Energiei a explicat cum poate cineva să își dea seama dacă a primit o factură greșită la energie. În ultimele luni, aproximativ două milioane de facturi au fost trimise către români, fără ca companiile să își actualizeze aplicațiile informatice. Astfel, cetățenii au ajuns să se trezească cu sume colosale de plată.
Virgil Popescu a precizat care este metoda prin care o persoană își poate da seama factura pe care a primit-o este sau nu greșită și dacă s-au aplicat compensațiile, așa cum era normal.
Ministrul Virgil Popescu a relatat, la TVR, care sunt detaliile ce îți arată că ai primit o factură greșită la energie electrică. Primul detaliu care ar trebui să îți atragă atenția este prețul. În cazul în care plătești cu mult față de suma pe care o datorai în mod normal, atunci este foarte posibil să existe probleme de calcul sau compensațiile să nu fi fost aplicate.
„Îţi poţi da seama că o factură este eronată, că nu poate fi făcută în conformitate cu legea, dacă ţi se pare că preţul e mai mare decât plăteai în mod curent. Dacă nu are nici plafonare, nici compensare, atunci factura nu este în conformitate cu legea. Dar există şi o situaţie în care compensarea şi plafonarea nu se aplică, dar preţul din factură e dintr-un contract vechi şi nu necesită nici plafonare, nici compensare. Primul indiciu, factura este mai mare la acelaşi consum. Dacă nu ai în factură nici plafonare, nici compensare, este probabil ca factura să fie eronat făcută.
În această situaţie, pentru a evita solicitarea din partea consumatorului, am adoptat astăzi o ordonanţă prin care obligăm furnizorii de a reface facturile în termen de 15 zile, de a nu percepe penalităţi şi de a suspenda la plată aceste facturi, până când vor fi refăcute, tocmai pentru a nu pune oamenii pe drumuri şi sunt convins că furnizorii vor face acest lucru, dacă nu l-au şi făcut. Avem informaţii că unii au început să îşi recalculeze aceste facturi întocmite eronat”, a explicat Virgil Popescu, la TVR 1.
Virgil Popescu spune că una dintre cele mai mari greșeli pe care o fac furnizorii este să nu aplice lege, mai exact plafonările și compensațiile decizie anul trecut.
„Atâta timp cât tu, ca furnizor, nu ai aplicat legea, ai motivat că nu ai avut timp să îţi updatezi aplicaţiile informatice, dar nu ai aşteptat să le adaptezi şi apoi să emiţi facturile, le-ai emis înainte, înseamnă că ai greşit.
Nimeni nu acuză furnizorii că au crescut preţurile din cauza lor. Dacă aplicau plafonarea şi compensarea nu se ajungea cu exemple în piaţă cu facturi mari”, a mai declarat Virgil Popescu, pentru sursa citată mai sus.