Românii preferă să consume suplimente alimentare decât să ia pastile, a observat președintele Consiliului Concurenței. Tocmai de aceea, Bogdan Chririțoiu vrea „o verificare mai riguroasă pe această zonă” pentru a afla dacă ele sunt benefice.
În acest fel, autoritățile s-ar asigura că ele chiar aduc beneficii consumatorilor, a transmis preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, la Sinaia, conform Știrilor Pro Tv.
„Anul trecut am terminat un studiu privind suplimentele alimentare. Este studiu, deci e doar recomandare. Încercăm să discutăm în Ministerul Sănătăţii să vedem ce părere au ei. În esenţă, cu ce rămân eu din acest studiu, este că s-ar justifica o mai puternică reglementare sau o verificare a utilităţilor. Îngrijorarea mea este că populaţia cheltuie foarte mulţi bani pe nişte produse care au beneficii discutabile şi atunci ar merita, cum la medicamente aţi văzut cât de riguroasă e verificarea, ar avea sens să avem o verificare mai riguroasă şi pe zona de suplimente alimentare, să ne asigurăm că într-adevăr aduc beneficii celor care le folosesc”, a afirmat Chiriţoiu, la seminarul „Concurenţa în domeniul farmaceutic”, organizat de autoritatea de concurenţă.
El a evidențiat că piața suplimentelor a crescut foarte rapid.
„Populaţia s-ar putea să plătească mai mulţi bani pe suplimente alimentare decât dă pe medicamente, deci efortul pentru o familie să fie mai mare pe suplimente decât este pe medicamente, şi ar fi păcat să dea atâţia bani pe nişte lucruri cu o utilitate, repet, scăzută”, a susţinut şeful Consiliului Concurenţei.
Dan Zaharescu, directorul executiv al Asociaţiei Române a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM), a relatat că, din estimări, se vede că piața suplimentelor alimentare „ar fi comparabilă cu piaţa genericelor plus a OTC-urilor la un loc, spre 1,3 – 1,4 miliarde” (de euro – n. r.).
Potrivit raportului preliminar privind studiul iniţiat pentru cunoaşterea pieţelor de producţie şi de comercializare a medicamentelor eliberate fără prescripţie medicală şi a suplimentelor alimentare, publicat de Consiliul Concurenţei, în România, piața medicamentelor eliberate fără prescripție medicală și a suplimentelor alimentare este într-o continuă creștere.
Creșterea vânzărilor relevă atât interesul legat de întreținerea sănătății pe termen lung și grija față de sănătatea proprie și a familiei, cât și interesul producătorilor de a dezvolta strategii de business pentru a răspunde la nevoile consumatorilor.