Lotus, Honda și Cadillac și Rolls-Royce se numără printre brandurile care nu au reuțit să vândă nicio mașină în primele 10 luni ale acestui an, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Motivele pentru care 38 din cele 82 de mărci auto nu au înregistrat vânzări ar fi că sunt prea scumpe, prea exclusiviste, nu au o gamă de motoare adecvate pieţei locale sau nu au o reprezentanţă locală.
Una dintre acestea este reprezentată oficial în România, și anume Lotus.
Marca britanică este importată oficial în România de Forza Rossa care a lansat Lotus în România în 2011. În statistica Poliţiei nu apare niciun Lotus înmatriculat nici în 2014 şi nici în 2013. Singurul model înmatriculat în România a fost înregistrat în 2012. Cel mai bun an pentru Lotus în România a fost 2011, când s-au înregistrat trei maşini noi.
Forza Rossa este reprezentant al brandului britanic pentru România, Serbia, Muntenegru şi Republica Moldova.
Maşinile Lotus sunt proiectate pentru a oferi performanţe dinamice cât mai ridicate, fără a fi echipate cu motoare foarte puternice, dar care oferă un confort limitat. Cel mai scump Lotus disponibil în România este Evora S IPS, care porneşte de la 93.800 de euro cu TVA şi care dispune de un motor de 350 CP ce permite maşinii să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde.
Printre celelalte branduri cu zero maşini noi înmatriculări sunt Acura, divizia premium a Honda, comercializată oficial doar în America de Nord, Cadillac, care a vândut anul trecut trei maşini noi şi multe branduri chinezeşti, Printre „asiatice” se numără Geely, Great Wall sau Dong Feng şi Chery.
În plus, sunt mărcile americane care s-au retras din Europa precum Chrysler sau Dodge şi unele care nu s-au comercializat niciodată oficial precum Lincoln.
Tot printre mărcile cu zero înmatriculări este şi Rolls-Royce, celebrul brand britanic, ale cărui limuzine pot ajunge şi la peste 600.000 de euro, constructorul neînregistrând nici un model nici în 2013 şi nici în 2014.