Odată cu încălzirea vremii pe șosele și prin parcuri sunt tot mai multe trotinete și biciclete, context în care au apărut zeci de plângeri referitoare la incidente în care victime au fost pietonii, potrivit Stirileprotv.ro.
Cei care merg cu mijloace de transport de acest gen, de multe ori, nu respectă regulile de circulație, iar în București sunt înregistrate anual zeci de accidente.
Unele primării din România au decis să interzică astfel de vehicule în parcuri, însă în București încă se lucrează la o hotărâre de acest gen.
„Ar putea să facă anumite trasee speciale, să nu le mai dea voie să meargă în toate zonele din parc. În special în cele supra aglomerate, de exemplu. Unde e aglomerație foarte mare de oameni să nu aibă acces”, spune un bărbat din Capitală.
În cele nici șase luni trecute din 2022, Poliția Locală a dat deja 27 de amenzi și 42 de avertismente.
Întrebat de Știrile Pro TV pe unde ar trebui să ne deplăsăm când mergem pe tortinetă sau bicicletă, Claudiu Costea, inspector la Brigada Rutieră a Capitalei, a explicat: „Unde avem pistă, trebuie să o folosim. În lipsa ei, nu se poate deplasa pe trotuar, este strict interzis. E un loc special amenajat pentru circulația pietonilor. În lipsa pistei, pe partea carsoabilă, dar cu foarte multă atenție și pe prima bandă”.
„De cele mai multe ori ne confruntăm cu următoarele situatii: fie conducatorul de trotienetă sau de bicicletă nu se asigură când schimbă direcția de mers, nu efectuează semnale regulamentare de schimbare a direcției de mers, a benzii. Sunt situații în care conducătorul se deplasează pe două pe trotineta ori acest lucru este strict interzis de lege”, a explicat el.
Începând din 2019, Poliția a înregistrat doar în București 95 de accidente grave în care au fost implicate trotinete electrice, respectiv 197 provocate de bicicliști.