Toyota și-a dezvăluit noile planuri cu privire la electrificarea mărcii. Astfel, modele precum Toyota bZ4X vor avea o autonomie de până la 1000 de kilometri, iar repriza de încărcare de la 10% la 80% va dura doar 20 de minute.
Primul pas către electrificare este lansarea unei noi generații de baterii litiu-ion începând din 2026. Aceste baterii promit să dubleze autonomia actualelor modele electrice ale grupului japonez, iar acumulatorii vor costa cu 20% mai puțin decât în prezent.
Cel de-al doilea pas constă în lansarea unei baterii noi de tip litiu-fier-fosfat. Potrivit Toyota, aceste baterii vor contribui la o creștere cu 20% a autonomiei mașinilor electrice și costuri de producție mai mici cu 40%.
Al treilea pas prevede lansarea unei baterii litiu-ion pe bază de nichel în 2027 sau 2028. Și aici avem o creștere a autonomiei cu 10% față de ceea ce avem în prezent, iar aceste baterii promit să ofere chiar și o autonomie de puțin peste 1100 de kilometri.
Penultimul pas, al patrulea, va consta în lansarea bateriilor solid-state, tot în 2027 sau 2028. Aceste baterii vor mări semnificativ autonomia unui model electric, până la 1200 de kilometri, și vor reduce timpul de încărcare. O astfel de baterie va putea fi încărcată în doar 10 minute.
La final, ultimul pas va veni în 2028, atunci când Toyota va lansa o baterie solid-state evoluată și care va oferi o autonomie de chiar până la 1500 de kilometri.
Alături de noul plan, Grupul Toyota a mai dezvăluit că Lexus va lansa primul model electric cu noua generație de baterii litiu-ion în 2026.
De asemenea, constructorul japonez va putea să producă 1.7 milioane de mașini electrice pe an cu noua platformă până în 2030.