De ce nu folosesc și băieții răi din filmele de la Hollywood telefoane iPhone, iar săracii din mahalalele fictive nu au voie să conducă Mercedes nici când ajung bogați

De ce nu folosesc și băieții răi din filmele de la Hollywood telefoane iPhone, iar săracii din mahalalele fictive nu au voie să conducă Mercedes nici când ajung bogați
Foto: Hepta - Zuma Press / Liau Chung-ren

În niciun film de la Hollywood personajele negative nu folosesc smartphone-uri iPhone sau computere Mac și asta pentru că există o regulă strictă de marketing la Apple care interzice acest lucru. Compania dorește să păstreze o imagine de brand pozitivă. Dar Apple nu este singura mare companie care dictează tipurile de conținut și personaje cu care mărcile sunt dispuse să fie asociate.

Apple încearcă să-și păstreze o imagine curată, măcar în filme

Strategia Apple, care nu este chiar secretă, a fost dezvăluită chiar de către Rian Johnson, care a regizat filme precum „Looper”, „Star Wars: The Last Jedi” sau „Knives Out”.

„Personajele negative nu pot fi văzute cu un produs Apple în mână”, a declarat el într-un clip video realizat de Vanity Fair. Regizorul a admis că a ezitat înainte să vorbească despre acest lucru.

Apple a încercat mereu să îți mențină o imagine de brand curată și a stat departe de controverse. Companiei îi place să își pună dispozitivele în mâinile personajelor pozitive din filme.

De exemplu, în serialul „24” toți băieții buni folosesc computere Mac. În „Big Little Lies”, produsele companiei apar timp de 13 minute. Totodată, în „Knives Out” majoritatea personajelor folosesc telefoane iPhone, cu excepția personajului negativ, interpretat de Chris Evans.

Cei care nu respectă strategia de marketing a Apple pot fi dați în judecată de companie. Nimeni nu își dorește acest lucru, mai ales dacă ținem cont de resursele financiare uriașe ale producătorului iPhone. Gigantul american are rezerve cash de peste 200 de miliarde de dolari, deci acces la cei mai buni avocați și timp mult la dispoziție.

Coca-Cola și Mercedes nici n-au vrut s-audă de Slumdog Millionaire

„Toate mărcile au prevederi cu privire la modul în care doresc să fie utilizate și văzute pe ecran”, spune Darryl Collis, directorul specialiștilor în plasarea produselor Seesaw Media.

„Este obișnuit ca unele mărci să nu dorească să fie asociate cu un băiat rău, sau ca o marcă de alcool sau de mașini să nu dorească să fie asociată cu personaje care sunt beate sau care implică accidente.”

Hitul din 2008 al lui Danny Boyle, Slumdog Millionaire, a câștigat opt Premii ale Academiei, dar Coca-Cola și Mercedes nu au vrut să aibă de-a face cu povestea ascensiunii la bogăție a unui băiat din mahalalele sărace. Producătorii filmului nu au cerut permisiunea de a folosi mărcile în film, iar atunci când au făcut-o mai târziu, companiile au vrut să se asigure de felul în care vor fi descrise.

Într-o scenă, o bandă criminală ademenește actorul principal, Dev Patel, și fratele său cu Cola rece ca gheață, în vremea fierbinte din India. „Am folosit sticle de Coca-Cola în ziua filmării și a trebuit să pictăm eticheta Coca-Cola [mai târziu]”, a spus Boyle într-un interviu.

În cazul lui Mercedes, Boyle a spus că compania de mașini nu era neapărat reticentă să apară în filmul de succes, ci că nu dorea să fie asociată cu sărăcia. „Există un Mercedes într-o parte a filmului, într-o secțiune foarte frumoasă și elegantă”, a spus el. „Sunt destul de fericiți că [Mercedesul] a fost văzut acolo, dar nu au vrut să fie văzut în niciun fel în zona mahalalei”, a spus el.

Daniel Craig a respins o afacere de 50 de milioane de dolari care l-ar fi făcut pe James Bond să apară folosind un telefon Samsung în 2015, pentru că nu a considerat telefonul suficient de bun pentru agentul 007. O ofertă de 18 milioane de dolari de la Sony a fost, de asemenea, refuzată de Craig și regizorul Sam Mendes.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`