Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a anunțat că noile norme de poluare, cunoscute sub denumirea de Euro 7, vor majora prețurile mașinilor în medie cu 2.000 de euro.
Producătorii vor fi nevoiți să investească în noile tehnologii pentru motoare cu combustie în contextul în care Europa vrea să facă tranziția la automobile electrice din 2035.
Statele membre ale Uniunii Europene vor negocia anul aceasta o nouă legislație care va introduce limite mai dure în ceea ce privește poluanții care afectează sănătatea, printre care și oxizii de azot.
Proiectul de lege este „un prim exemplu” al reglementărilor care vor spori complexitatea și incertitudinile în condițiile în care industria are dificultăți cu „investițiile și deciziile cheie”, potrivit directorului general al ACEA, Sigrid de Vries.
„Reglementările nu vor aduce beneficiile asupra mediului pentru care erau menite”, a mai spus de Vries.
Producătorii de autoturisme susțin că normele Euro 7 îi va forța să investească în noile tehnologii pentru motoarele pe combustie, când ei au alocat zeci de miliarde de euro pentru autoturismele electrice.
Chiar dacă Euro 7 nu va aduce mari beneficii față de actualele standarde, ACEA susține că prețurile se vor majora în medie cu 2.000 de euro, potrivit digi24.ro.
„Astăzi, producătorii auto din Europa se confruntă cu o provocare asimetrică. Nu mai suntem în fruntea cursei tehnologice”, a afirmat Luca de Meo, preşedintele ACEA şi directorul general al Renault.
„În acelaşi timp, în condiţiile în care subvenţiile în UE pentru vehiculele electrice cu emisii zero sunt în declin, observăm sprijinul masiv obţinut de concurenţii noştri din China şi SUA”, a mai spus oficialul ACEA.
Noile norme de poluare, cunoscute sub denumirea Euro 7, ar urma să intre în vigoare din 2025.