Consiliul UE a amânat votul pentru interzicerea autoturismelor cu ardere internă. Italia și Germania se opun

Consiliul UE a amânat votul pentru interzicerea autoturismelor cu ardere internă. Italia și Germania se opun
Sursa foto: Pixabay

Consiliul Uniunii Europene a amânat pe termen nedeterminat votul pe tema inițiativei Comisiei Europene în ceea ce privește interzicerea producției de vehicule pe benzină și motorină, după ce Italia și Germania s-au opus.

Votul pentru interzicerea autoturismelor pe benzină și motorină, amânat pe o perioadă nedeterminată

Președinta suedeză a Consiliului UE a anunțat că votul în privința interzicerii fabricării motoarelor pe benzină și diesel a fost amânat, neștiindu-se o altă dată.

„Observăm, din discuţiile politice, riscul de a fi pusă din nou sub semnul întrebării abandonarea producţiei de motoare pe benzină din 2035. Apare riscul unui impas, ceea ce pentru industria auto ar fi fatal”, a reacţionat Markus Duesmann, preşedintele Consiliului de administraţie al firmei Audi.

Un plan ce prevede că în Uniunea Europeană nu vor mai putea fi fabricate mașini dotate cu motoare pe ardere internă din anul 2035 a fost aprobat de Parlamentul European pe 14 februarie. Acest plan va trebui aprobat în aceeași formă și de Consiliul Uniunii Europene, în unanimitate, potrivit antena3.ro.

Germania a cerut includerea posibilității fabricării în continuare a motoarelor cu ardere internă pe bază de biocombustibili, carburanți sintetici sau hidrogen, însă Parlamentul European nu a ținut cont de obiecțiile țării.

Partidul Liber-Democrat (FDP, liberal), membru al coaliţiei care susţine Guvernul cancelarului social-democrat Olaf Scholz, nu este de acord cu iniţiativa Uniunii Europene.

Politicanul Jens Gieseke consideră inițiativa ca fiind „absurdă”: „Doar în Germania lucrează 600.000 de oameni în industria motoarelor cu tehnologie de combustie internă, iar locurile lor de muncă sunt expuse riscurilor”, a afirmat el.

„Cei care se opun producţiei motoarelor cu biocombustibili se tem de inovare şi concurenţă”, a spus Eurodeputatul german Jan-Christoph Oetjen (FDP).

„În realitate, interzicerea motoarelor cu ardere internă nu are obiectivul eliminării dioxidului de carbon din traficul auto. Ideologii sunt preocupaţi cu eliminarea maşinilor şi descurajarea mobilităţii individuale. Nu există altă explicaţie pentru faptul că motoarele ecologice cu ardere internă, propulsate cu biocombustibili sau carburanţi sintetici, sunt eliminate, iar hidrogenul este blocat de politicienii ecologişti şi de Guvernul federal. Cu toate acestea, maşinile pur electrice nu vor fi suficiente pentru a menţine peste 40 de milioane de autoturisme în circulaţie în Germania”, a spus Hubert Aiwanger, ministrul Economiei din landul Bavaria, care acuză Parlamentul European și Guvernul Scholz de „politici împotriva autovehiculelor”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`