Ediție specială „360 de grade”, cu Alina Bădic: Cum putem crește forța și masa musculară pentru a ne păstra independența și calitatea vieții

Ediție specială „360 de grade”, cu Alina Bădic: Cum putem crește forța și masa musculară pentru a ne păstra independența și calitatea vieții

Cum putem amâna sau combate afectarea musculară, crește forța și masa musculară pentru a ne păstra independența și calitatea vieții, au fost subiectele ediției speciale ”360 de grade” de sâmbătă seară, moderată de Alina Bădic.  Invitata ei a fost dr. Laura Dospinescu, medic specialist reumatologie.

Ediție specială „360 de grade”, cu Alina Bădic: Cum putem crește forța și masa musculară

“Fie că obosim mai repede, scăpăm lucruri din mână, urcăm mai greu scările sau pur și simplu ne ridicăm tot mai greu de pe scaun, înseamnă că avem o performanță musculară scăzută.

Din păcate, toate aceste semne nu mai sunt specifice doar îmbătrânirii, recuperarea fiind cu atat mai dificilă când suntem sedentari, imobilizați sau avem diferite afecțiuni mai ales în contextul pandemic”, a spus Alina Bădic.

Ediție specială „360 de grade”, cu Alina Bădic: Cum putem crește forța și masa musculară

“Scăderea performanței musculare este de fapt expresia clinică a scăderii masei și forței musculare. Ea este resimțită ca o creștere a efortului depus pentru a efectua activități zilnice.

În timp se instalează o stare de oboseală. Practic, pacientul se plânge că urcă scările mai greu, că mersul este mai dificil, că manipularea obiectelor se face mai anevoios, ridicatul din pat, ridicatul de pe scaun se face mai greu.

În plus, trebuie avut în vedere că scăderea masei musculare se face pe seama scăderii calității și cantității fibrelor musculare care se degradează și pun pacientul la un risc”, a declarat medicul Laura Dospinescu.

Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.