3 principii ale bucătăriei japoneze

3 principii ale bucătăriei japoneze

Japonezii se numără printre popoarele cu cea mai mare speranță de viață din lume. Foarte mulți dintre ei ajung la 100 de ani, iar asta se datorează în primul rând bucătăriei sănătoase, metodelor de gătit diferite față de ale noastre, temperamentului, filosofiei de viață și a preocupării lor permanente de a trăi sănătos.

Nenumărate studii au stabilit că obiceiurile alimentare ale japonezilor au un impact pozitiv asupra sănătății și longevității lor. În cele ce urmează îți vom descrie 3 dintre principiile de bază ale bucătăriei nipone, pe care le poți adopta și tu.

Tehnici rapide de gătit

Există diferențe majore între mâncarea prăjită, fiartă și coaptă pe care o facem noi și mâncarea la abur, la grătar sau prăjită și fiartă rapid, așa cum o fac japonezii. La noi, mâncarea stă mult pe foc, fie că este vorba de aragaz, grătar sau cuptor. La japonezi, totul se petrece în doar câteva minute. Gătitul rapid asigură o valoare nutrițională mai mare oricărui preparat, dar și calorii mai puține. Dacă vrei să gătești rapid, în stil japonez, un grătar special îți va fi de folos. Pe piață există acest model de grătar electric, identic cu cele folosite în bucătăria niponă.

Apoi, japonezii mănâncă supă de mai multe ori pe zi, chiar și la micul dejun. În primul rând, sunt sănătoase, iar în al doilea – le umple stomacul și de cele mai multe ori se vor mulțumi doar cu supa la o masă.

Multe legume și fructe

Legumele și fructele sunt baza bucătăriei japoneze. Apoi varietatea lor este importantă. Japonezii respectă cu sfințenie principiul celor 5 culori, asta însemnând că în fiecare zi consumă legume și fructe albe, galbene, roșii, verzi și albastru închis. Astfel își asigură toți nutrienții necesari pentru alimentația echilibrată și sănătoasă. Fructele sunt consumate în stare naturală, iar legumele sunt fierte scurt, în apă cu condimente sau suc de roșii. A doua metodă de gătire este la grătar, însă, de asemenea, foarte scurt.

Controlul porțiilor

Noi ne punem mâncarea în farfurii mari, japonezii, în boluri și farfurii mici. Într-un vas mare este dificil să ai un control al cantității, pe când într-unul mic va încăpea puțină mâncare, chiar dacă e plin. Studiile au dovedit că o persoană are tendința să mănânce tot din farfurie, chiar dacă foamea s-a potolit cu jumătate din cantitatea de hrană pusă inițial.

Dacă vrei să te hrănești mai sănătos și să adopți obiceiurile alimentare ale japonezilor, aici vei descoperi și alte informații utile în această direcție.

Foto: Pexels

Ultima oră