Una din cinci mașini înmatriculate în București și Ilfov, interzisă în centrul Capitalei prin Taxa Oxigen a Gabrielei Firea. Ce măsuri vrea să introducă Primăria Generală din 1 ianuarie 2020 (VIDEO)

Una din cinci mașini înmatriculate în București și Ilfov, interzisă în centrul Capitalei prin Taxa Oxigen a Gabrielei Firea. Ce măsuri vrea să introducă Primăria Generală din 1 ianuarie 2020 (VIDEO)
foto: Pixabay

Taxa Oxigen promovată de primarul Gabriela Firea ar conduce la situația în care una din cinci mașini înmatriculate în București și Ilfov nu va mai putea circula prin centrul Capitalei, în timp ce alte peste 650.000 de automobile vor trebui să plătească vinietă pentru a merge prin oraș, în eventualitatea în care măsura Primăriei Generale intră în vigoare în 1 ianuarie 2020.

Concret, proiectul modificat de Primăria Capitalei prevede că mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească o vinieta Oxigen pentru a putea circula în București, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului.

Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.

Autorităţile s-au răzgăndit iar, relatează B1 TV. Mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, vor fi obligate să plătească vinieta Oxigen pentru a putea circula în Capitală. Cele sub Euro 3 nu vor mai avea voie să circule deloc în centrul orașului. Asta înseamnă că una din cinci maşini înmatriculate în Bucureşti şi Ilfov nu va mai putea circula prin centrul Capitalei şi alte peste 650 de mii de maşini vor plăti vinieta, dacă modificările propuse de Primăria Capitalei vor intra în vigoare de la 1 ianuarie.

Astfel, pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 – 5 lei pe zi.

Sunt exceptate de la plata vinietei maşinile instituţiilor publice. Cei care vor fi prinşi că nu au achitat taxa vor plăti amenzi între 1.500 şi 2.000 de lei.

În forma iniţială a proiectului ar fi plătit taxe doar maşinile poluante care nu erau înmatriculate în Bucureşti şi în Ilfov, iar maşinile cu normă de poluare sub Euro 3 nu aveau voie să circule prin centrul capitalei.

Norma de poluare Euro 5 a intrat în vigoare în septembrie 2009. Asta înseamnă că cele mai multe dintre maşinile fabricate înainte de acea luna nu sunt dotate cu această tehnologie de poluare.

Potrivit datelor oficiale, la inceputul anului, din cele peste 1.105.000 de autoturisme înmatriculate în Bucureşti, mai bine de jumatate erau mai vechi de 10 ani.

Cu această măsură se dorește și fluidizarea traficului, fiindcă în București și Ilfov sunt înregistrate circa 1,6 milioane de mașini.

Potrivit unui clasament anual realizat de o companie olandeză, Bucureştiul ocupă locul 3 în Europa în ceea ce priveşte blocajele în trafic.

Proiectul va fi discutat la următoarea ședința de Consiliu General, pe 24 octombrie.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`