Compania franceză Alstom a câștigat contractul cu Metrorex pentru livrarea a 30 de trenuri pentru noua Magistrală 5

Compania franceză Alstom a câștigat contractul cu Metrorex pentru livrarea a 30 de trenuri pentru noua Magistrală 5
Foto: facebook.com/pg/metrorexoficial.ro

Companiafranceză Alstom a câștigat contractul cu Metrorex pentru a livrarea unui total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, în două tranșe.

Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 milioane de euro. Acest contract poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 milioane de euro.

Primul tren va fi livrat în termen de maximum 29 de luni și va circula pe prima secțiune a Magistralei 5 de metrou, aflată deja în serviciul comercial, se precizează într-un comunicat de presă dat publicității marți dimineață. Celelalte 12 trenuri ale primului lot vor fi livrate imediat dupa omologarea primei unități, urmând ca lotul opțional de 17 unități să fie livrat pe baza unei cereri ferme din partea operatorului bucureștean.

“Suntem foarte mândri de acest contract, deoarece vom vedea trenuri Alstom pentru prima oară în circulație în România. Competența de clasă mondială a Alstom în materie de soluții pentru metrou este apreciată în întreaga lume de peste 30 de ani, iar acum și pasagerii metroului bucureștean vor putea beneficia de ea. Suntem bucuroși să vedem că este recunoscută în România și expertiza Alstom în producția de trenuri, nu doar cea de mentenanță a materialului rulant”, a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Fiecare tren cu șase vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală și asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilități.

Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București: caroserie din oțel inoxidabil, 114 metri lungime și trei metri lățime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerințele clientului, în etapa de proiectare. Trenurile vor fi echipate cu tehnologia CBTC la bord, pentru a fi compatibile cu cea mai modernă tehnologie de semnalizare din calea de rulare.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`