Sorin Cîmpeanu propune ca înscrierea la orele de educație sexuală să fie la fel ca la orele de religie: Să fie înscriși elevii la început, după care să se poată retrage punctual dacă părinții refuză

Sorin Cîmpeanu propune ca înscrierea la orele de educație sexuală să fie la fel ca la orele de religie: Să fie înscriși elevii la început, după care să se poată retrage punctual dacă părinții refuză
Foto: Guvernul României / Facebook

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, propune ca elevii să participe la ora de educație sexuală la fel cum se întâmplă acum cu ora de religie: să fie înscriși toți, iar apoi să fie retrași punctual dacă părinții nu sunt de acord.

Sorin Cîmpeanu, despre cum s-ar putea desfășura orele de educație sexuală

Cîmpeanu a susținut luni, pentru Digi24, că deja există disciplina de educație sanitară, în care materia „pornește de la cele mai simple noțiuni, inofensive, așa cum e firesc să fie adaptate la clasa a V-a, și merge până la cele mai nesofisticate noțiuni de educație sexuală în clasele terminale ale liceului”. Disciplina e opțională și la ea participă doar între 6 și 9% din elevi.

„Va trebui să găsim și un răspuns integrat în nevoia de simplificare a curricumului. Ar putea fi, de exemplu, un modul de educație pentru viață, în care să fie incluse etapizat educație sexuală, educație sanitară, educație de prim ajutor, alimentație rațională, educație juridică, rutieră, financiară. Toate aceste componente nu au un curriculum atât de vast ca să justifice o oră pe săptămână. Modul de educație pentru viață să fie predat pe fiecare componentă de către specialiști poate fi o soluție. Educația sexuală trebuie să se găsească în acel modul, pentru că numărul mamelor de 11-14 ani e greu de comentat”, a mai declarat ministrul Educației.

Sorin Cîmpeanu a propus apoi ca orele de educație sexuală să se desfășoare precum cele de religie: „Să fie înscriși la început, după care să se poată retrage punctual, caz cu caz, dacă părinții refuză. Acesta ar trebui să fie sistemul și trebuie să fie corelat cu caracterul respectivei discipline, integrată într-un modul de educație pentru viață”.