20% dintre pasagerii afectați vara aceasta de perturbarea zborurilor WIzz Air sunt români. Ce măsuri a luat ANPC

20% dintre pasagerii afectați vara aceasta de perturbarea zborurilor WIzz Air sunt români. Ce măsuri a luat ANPC

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a prezentat măsurile luate după perturbarea zborurilor Wizz Air şi după ce a primit sesizări de la pasageri cărora le-au fost anulate zborurile sau acestea au avut întârzieri mari.

Reprezentanţii ANPC au început demersuri pentru a găsi soluţii la această problemă

„Conform reglementărilor în vigoare, ANPC nu are drept de control decât asupra companiilor care au sediul în România şi care desfăşoară în ţara noastră activitatea verificată de instituţie. Dar, conform prevederilor Regulamentul (CE) nr. 261/2004, ANPC poate colabora, în astfel de situaţii, cu instituţii similare, cu drept de control din fiecare ţară a Uniunii Europene, menţionate în actul normativ european.

Astfel, la jumătatea lunii iulie 2023, ANPC a invitat reprezentanţii forurilor similare din statele membre la un workshop online pentru a discuta impactul perturbărilor aeriene asupra consumatorilor din fiecare ţară, precum şi modul de gestionare şi rezolvare a reclamaţiilor venite din partea acestora.

În urma acestei întâlniri, în care imaginea reală a impactului perturbărilor zborurilor Wizz Air Group s-a conturat mult mai bine, s-a stabilit păstrarea legăturii între reprezentanţii autorităţilor de profil din UE, pentru a putea monitoriza evoluţia întregii situaţii, la nivel european”, se arată în comunicatul ANPC, citat de Știrile ProTV

Sursa foto: Shutterstock

.De asemenea, au avut loc şi mai multe întâlniri, la nivel guvernamental, pentru a discuta această situaţie şi a identifica măsurile care pot fi aplicate.

La rândul său, preşedintele ANPC a informat reprezentanţii Wizz Air că a anunţat Autoritatea Europeană pentru Drepturile Pasagerilor în legatură cu situaţiile generate în ţara noastră de operatorul aerian. Cei doi oficiali au informat conducerea Wizz Air că le vor monitoriza activitatea cu atenţie avertizându-i, totodată, că nu va fi tolerat niciun derapaj de la reglementările internaţionale şi naţionale.

Compensaţii de 100 de milioane de euro pentru zborurile anulate vara aceasta

„La interogarea ANPC referitoare la natura relaţiei dintre firmele-mamă şi sucursalele acestora din România, reprezentanţii Wizz Air Group au menţionat faptul că acestea nu sunt operatori aerieni, nefiind înscrise la Autoritatea Aeronautică Civilă Română, nedeţinând licenţe de zbor şi că nu reprezintă «persoană fizică sau juridică, autorizată», ci reprezintă un dezmembrământ fără personalitate juridică a fiecărei companii-mamă, cu sediul în Ungaria, respectiv Malta, acestea fiind şi deţinătoare a licenţelor de zbor”, au explicat comisarii ANPC.

Ei au menţionat că reprezentantul sucursalelor nu a prezentat niciun punct de vedere referitor la cele solicitate, pentru reclamaţiile aflate în discuţie, înregistrate începând cu luna mai 2023, nefiind transmis, de asemenea, niciun punct de vedere către petenţi, fapt care îngreunează procesul de soluţionare al sesizărilor.

„În acest context, în care reprezentanţii ANPC au fost împiedicaţi să-şi exercite atribuţiile de serviciu referitoare la prevenirea şi combaterea faptelor care pot afecta viaţa, sănătatea, securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora, neputând finaliza analiza şi concluzionarea reclamaţiilor, aceştia au aplicat 2 amenzi contravenţionale, în valoare de câte 10.000 lei celor două sucursale, fiind stabilită, totodată, data următoarei întâlniri.

Între timp, Wizz Air Group a asigurat ANPC că va transmite dovezile de plată ale rambursării şi/sau compensaţiilor, în cazul reclamaţiilor prezentate ca fiind soluţionate, precum şi situaţia consumatorilor afectaţi de anulările de zboruri din această vară”, a mai transmis sursa citată.

La următoarea întâlnire cu reprezentantul celor două sucursale Wizz Air din România, acesta a prezentat dovezile de plată pentru reclamaţiile soluţionate, comunicând că pentru cele 85 aflate în curs de soluţionare, încă nu s-au realizat demersurile necesare.

„Drept urmare, având în vedere întârzierea repetată, comisarii ANPC au amendat din nou cele două sucursale, cu câte 20.000 lei fiecare. În acest moment, reclamaţiile depuse în perioada verii de consumatori, care au făcut obiectul acestui control, sunt soluţionate, existând un dialog constant cu reprezentanţii transportatorului aerian, pentru preîntâmpinarea consecinţelor neplăcute ale oricăror evenimente de tipul celor menţionate mai sus, ar putea apărea”, au mai afirmat comisarii ANPC.

Compania aeriană low-cost Wizz Air le-a plătit pasagerilor compensaţii de 100 de milioane de euro pentru zborurile anulate vara aceasta, din care 20% către pasagerii români, a declarat marţi József Váradi, CEO Wizz Air, într-o întâlnire cu presa la Bucureşti.

De asemenea, compania a anunţat o nouă extindere semnificativă în Bucureşti. Astfel, în iunie 2024, Wizz Air va aloca încă două noi aeronave Airbus A321neo de ultimă generaţie bazei sale, va lansa o nouă rută către Leipzig, Germania, şi va creşte frecvenţele pe 21 dintre rutele sale existente în Bucureşti.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`