EXCLUSIV // Controverse privind prima linie de cale ferată construită de la zero după Revoluție. CFR Călători neagă informația că ar fi fost solicitată pentru efectuarea testelor pe ruta Gara de Nord – Otopeni

EXCLUSIV // Controverse privind prima linie de cale ferată construită de la zero după Revoluție. CFR Călători neagă informația că ar fi fost solicitată pentru efectuarea testelor pe ruta Gara de Nord - Otopeni
sursa foto: Facebook/Vitalie Cojocari

EXCLUSIV // Mai multe controverse au apărut după efectuarea primelorprobe la trenul care va lega Gara de Nord de aeroportul Otopeni. Primul tren test a fost pus în funcțiune în weekend, însă nu este vorba despre trenul operatorului de stat CFR Călători, ci despre trenul unui operator privat, al companiei Transferoviar Călători din Cluj Napoca. Acest lucru i-a nemulțumit pe ceferiști care au amenințat chiar cu încetarea lucrului dacă situația nu va fi schimbată și dacă operatorul de stat nu va avea acces pe această legătură.

Despre această situație, inginerul Liviu Trenchea, șeful șantierului de la Otopeni al Arcada Company, firma gălățeană care construiește noua legătură feroviară, a declarat că operatorul privat a răspuns mai prompt la solicitare, în timp ce compania CFR Călători ar fi apreciat că solicitarea a fost prea din scurt și că au nevoie de mai multe zile, pentru aprobări.

Poziția CFR Călători

Informația însă a fost negată de reprezentanții CFR Călători, care au declarat pentru B1.RO că nu au primit niciun fel de solicitare pentru efectuarea testelor pe acest tronson de cale ferată și că nu a fost vorba despre un refuz pentru efectuarea testelor pentru noua linie feroviară spre Aeroportul Otopeni.

“Facem precizarea că CFR Călători nu a primit o astfel de solicitare.Menționăm, de asemenea, că CFR Călători a solicitat în urmă cu câteva săptămâni trase de la compania națională de infrastructură feroviară și planul de mers pentru a realiza transportul între Gara de Nord București și Aeroportul Henri Conadă din Otopeni”, precizează CFR Călători.

Mai mult, compania explică faptul că a avut întâlniri cu reprezentanții firmei care realizează construcția pentru a pune la punct detaliile privind amenajarea spațiilor ce urmează să fie ocupate de personalul CFR Călători în stația de cale ferată din Aeroportul Henri Coandă.

Revoltă în rândul ceferiștilor

Informația potrivit căreia trenul de test la aeroport nu a aparținut operatorului feroviar de stat CFR Călători, ci unui operator privat, i-a nemulțumit profund pe ceferiști care consideră situația anormală și amenință acum cu proteste, inclusiv cu oprirea activității dacă situația nu se va rezolva.

“Vom lua poziție și vom continua cu mitinguri de protest și chiar cu oprirea lucrului dacă situația va continua în felul acesta. Nu vom accepta ca pe secția Gara de Nord – Otopeni să circule operatorul privat și operatorul de stat să stea și să se uite. Urmărim cu deosebită atenție și vom merge până la oprirea lucrului dacă situația va rămâne așa”, a declarat pentru B1.RORodrigo Gabriel Maxim, preşedinte al Federaţiei Sindicale a Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR).