Modalitatea inedită prin care producătorii brânzei „Parmigiano Reggiano” vor să lupte împotriva falsurilor

Modalitatea inedită prin care producătorii brânzei „Parmigiano Reggiano” vor să lupte împotriva falsurilor
Sursa foto: Captură YouTube

Parmigiano Reggiano este una dintre cele mai contrafăcute brânzeturi din lume, pentru că este preferat în completarea rețetelor de paste și salatelor de rucola. Pentru a lupta împotriva falsurilor, producătorii au găsit o nouă modalitate pentru a face diferența între imitații prin adăugarea microcipurilor, potrivit The Guardian.

Consorțiul Parmigiano Reggiano (PRC), o asociație care supraveghează producția, a înaintat această nouă inovație pentru a lupta împotriva variantelor ieftine ale acestei brânzeturi.

Această brânză este produsă doar într-o mică parte din nordul Italiei, mai exact în provinciile Parma și Reggio Emilia. Roțile de brânză, care au o greutate de aproximativ 40 de kilograme, trebuie maturate timp de cel puțin un an într-o zonă montată, fiind testate de experți la doi ani de producție, pentru a asigura calitatea.

Parmigiano Reggiano, cea mai contrafăcută brânză dintotdeauna

Statutul de DOP este acordat produselor alimentare „produse, prelucrate și preparate într-o anumită arie geografică prin utilizarea unui know-how recunoscut”, incluzând și șampania franceză, portul portughez și uleiul de măsline kalamata din Grecia.

Regulile stricte de obținere a certificării fac ca prețul acestor delicatese să fie destul de mare. Anual, vânzările brânzei contrafăcute la nivel mondial se ridică la aproape 2 miliarde dolari, nu departe de vânzările brânzei originale, care a atins în 2022 recordul de 2,9 miliarde de euro.

Pentru a lupta împotriva brânzei contrafăcute, producătorii au introdus un microtransmițător de mărimea unui bob de sare inserat în etichetele de pe coaja a 120.000 de roți de parmigano reggiano. Aceste cipuri sunt ca niște etichete alimentare de lungă durate, care pot fi scanate, consumatorii putând să urmărească produsul până la locul de proveniență, conform sursei menționate anterior.

„Continuăm să luptăm cu noi metode”, a declarat Alberto Pecorari, de la RPC, pentru Wall Street Journal. „Nu vom renunța”.

Această modalitate de urmărire a renumitului parmigiano reggiano a apărut în urma unui parteneriat între PRC, p-Chip și producătorii olandezi/franceziz de mărci de brânză Kaasmerk Matec.

Procesul de urmărire a produsului a fost concepută pentru „a transmite valoarea produsului nostru la nivel global și pentru a-l distinge de produsele cu aspect similar de pe piață care nu îndeplinesc cerințele noastre stricte privind producția și zona de origine”, spune președintele PRC, Nicola Bertinelli.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`