Peste 200 de cetățeni români au rămas blocați pe aeroportul din Skiathos, Grecia, după ce zborul către București a fost amânat de mai multe ori. Turiștii români au fost nevoiți să își caute singuri cazare, întrucât reprezentanții companiei aeriene nu au oferit niciun răspuns cu privire la această situație.
„Aveam zbor din Skiathos spre București la 16:05. Am ajuns în aeroport, ne-au spus că pleacă la 18:30, apoi la 21:00, apoi la 22:40, după la 12:25 noaptea și apoi mâine dimineața. Următorul zbor spre București din Skiathos este pe 28, mi-au oferit să plec pe 28″, a declarat românca blocată în Grecia, pentru Antena3 CNN.ro.
Potrivit turistei, reprezentanții companiei aeriene nu au oferit nicio explicație. „Nu, ne-au spus într-un mail doar că din cauza grevelor din Franța și a lipsei de personal în aeroporturile din Europa au aceste întârzieri. Asta e tot ce ne-au spus”, potrivit click.ro.
„Nu au venit cu nicio explicație, au spus că zborul are întârziere și că își cer scuze. Ne-au dat și un voucher de 4 euro, în condițiile în care aici un sandwich este în jur de 10 euro. Nu știm dacă o să primim cazare sau nu. Suntem în jur de 200 și ceva de persoane cu familii, copii mici. Așteptăm să ne luăm bagajele, cei de aici au spus că o să închidă aeroportul și că trebuie să eliberăm. Este o perioadă de vârf în Skiathos, camere disponibile, din ce am căutat, nu prea găsim. Nu prea știm ce să facem. Toată lumea e nervoasă, dezamăgită, nu știm ce să facem, unde o să stăm. Un sfârșit de vacanță minunat. Nici nu știm dacă mâine vom zbura, că poate și mâine o să facă la fel, să ne cheme la aeroport și apoi să anulez”, a explicat un alt român, blocat pe aeroportul din Grecia.
Când un zbor este amânat, pasagerii ar trebui să primească gratuit alimente și băuturi calde sau răcoritoare în următoarele situații: pentru o întârziere de cel puțin două ore la zborurile de categorie 1 (mai scurte de 1500 km), pentru o întârziere de cel puțin trei ore la zborurile de categorie 2 (între 1500 și 3500 km), și pentru o întârziere de cel puțin patru ore la zborurile de categorie 3 (peste 3500 km).
În plus, dacă redirecționarea presupune o plecare a doua zi, pasagerii pot solicita cazare peste noapte. În cazul în care întârzierea depășește cinci ore, pasagerii au dreptul de a solicita rambursarea biletului și un zbor de întoarcere, dacă se află într-un aeroport diferit de cel din țara de plecare.