Un produs tradițional face furori în România, în prag de Crăciun / Vânzări de un miliard de euro

Un produs tradițional face furori în România, în prag de Crăciun / Vânzări de un miliard de euro
Foto: pixabay.

De sărbători, cârnații tradiționali românești devin vedete pe mese, generând vânzări de un miliard de euro în piețe și magazine.

Un produs tradițional face vânzări de un miliard de euro

Conform observatornews.ro, România se situează pe locul 3 în Europa în ceea ce privește producția de cârnați. Doar Polonia și Austria reușesc să înregistreze cifre superioare, iar indiferent de tipul de cârnați în discuție, aceștia sunt extrem de căutați în perioada sărbătorilor de iarnă.

„În perioada sărbătorilor facem cam 1200 de kilograme de cârnaţi de diferite feluri. În primul rând, cârnatul de casă de mangaliţa care este cel mai solicitat. Facem şi cârnaţi ţărăneşti şi cârnaţi picanţi”, a declarat administratorul de fabrică Ion Tătăran, potrivit sursei citate.

Cu toate că poate părea surprinzător, în decursul anului 2022, producția de cârnați a contribuit cu aproape un miliard de euro la PIB-ul țării noastre. România ocupă un loc fruntaș în clasamentul european, fiind urmată de țări precum Ungaria și Slovacia.

Românilor le plac toate tipurile de cârnați

Mai mulți experți culinari au vorbit despre acest interes uriaș față de cârnați, în această perioadă.

„Este un consum foarte solid de cârnaţi în România. Suntem cârnăţari, dacă pot numi aşa. Ne plac şi îi asociem cu o bunăstare. Îi asociem inclusiv cu mâncarea ritualică, festivă”, a explicat Ioan Cezar.

Se pare că preferințele românilor în ceea ce privește cârnații nu se limitează la o anumită varietate. Toate tipurile de cârnați par să fie foarte căutate în această perioadă.

„Aici avem un măcelăresc, cu o tocătură mai mare. Se poate observa că are carne de mai multă. Din condimente dăm un gust echilibrat de arome şi gusturi. Ei sunt făcuţi doar din membrane naturale”, spune producătorul Cristina Smădu.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`