Președintele USR, Cătălin Drulă, a criticat vineri în emisiunea Drumurile noastre faptul că a fost blocat proiectul de un miliard de euro din fonduri europene care electrifică întreg complexul din Portul Constanța:
„Acolo este nevoie de foarte multă infrastructură pentru ca acest port să își atingă potențialul. Este foarte bine că au fost făcute o parte din aceste linii anul trecut, dar cred că trebuie să vorbim și despre ce nu s-a făcut.
Este vorba despre un proiect de 1 miliard de euro din fonduri europene care electrifică întreg complexul din Portul Constanța, cu semnalizare modernă, e un proiect foarte amplu, care ține de eficiență, să poată să îți intre trenuri și să îți iasă repede și să ai capacitate în port. Din păcate stagnează. Au fost niște linii refăcute, au fost cumva date în regim de urgență. Lucrul mai puțin bun este că marfa nu stă doar pe liniile din port. În țara noastră românească în afară de cei câțiva zeci de kilometri care au fost refăcuți în port care nu sunt toți mai e nevoie de vreo 10.000 care trebuie să fie refăcuți. Acest proces amplu a capotat subit”.
Preluarea guvernării de către actuala coaliție PSD-PNL a însemnat un regres în ceea ce privește proiectele de infrastructură pe căile ferate:
„În 2021 făcusem un progres, am făcut într-un an cam cât trei ani anteriori. Strategia feroviară a României prevedea o creștere exponențială. Ce s-a făcut este exact inversul.
La nivel central au fost încheiate acorduri cadru pentru sucursalele regionale București, Craiova, Timișoara, Cluj, Galați și Constanța. Menționăm faptul că fondurile avute la dispoziție pentru 2023 nu au permis încheierea niciunui contract subsecvent. Avem zero alocare de fonduri pentru acest an, deci se fac 0 kilometri de cale ferată”.