Marcel Ciolacu, despre inundații: „Intervenim pompieristic. S-au pitit toți în spatele lui Raed Arafat, care intervine când nu mai există altă soluție”

Marcel Ciolacu, despre inundații: Intervenim pompieristic. S-au pitit toți în spatele lui Raed Arafat, care intervine când nu mai există altă soluție
Foto: Inquam Photos / George Călin

Președintele PSD, Marcel Ciolacu a declarat, luni seară, că în cazul inundațiilor seintervine pompieristic, doar atunci când se întâmplă o catastrofă.

„Noi intervenim pompieristic. Numai când se întâmplă o catastrofă, atunci intervenim. S-au pitit toți în spatele luiRaed Arafat, care intervine când nu mai există altă soluție.”, a declarat liderul PSD.

„Prevenția o face Guvernul și cu specialiștii, cu ministerul Sănătății. Raed nu a mai avut ce face. Când noi ajunsesem într-o situație alarmantă. Și cu situația din ATI, și acum cu vaccinarea. Așa se întâmplă și acum, la inundații.

Ei nu au gândit, nu au prognoze. Totuși a evoluat științași monitorizarea.”, a mai spus Marcel Ciolacu, la Antena 3.

Florin Cîțuanunță un HG privind ajutoarele către familiile afectate de inundații

Guvernul va adopta săptămâna viitoare o Hotărâre pentru a facilita acordarea de ajutoare către familiile afectate de inundații, a anunțat premierulFlorin Cîțu, duminică, învideoconferințacu prefecții, precizând că noul act normativ vine să simplifice procedura anterioară și va fi valabil pentru tot restul anului 2021.

„Aș vrea să anunț acum o Hotărâre de Guvern pentru a vă ajuta în acest demers și pentru a ne asigura că ajutoarele de urgență ajung rapid la persoanele care au nevoie. Voi vorbi cu ministrul Muncii pentru a pregăti o Hotărâre de Guvern care să instituie o derogare de la procedura normală de acordare a ajutoarelor de urgență, Legea 416/2001 sau HG 50/2011. Această Hotărâre de Guvern stabilește sume fixe în funcție de gradul de afectare al gospodăriilor și devine cadrul pentru acordarea ajutoarelor. Procedura este următoarea – comisiile de evaluare a pagubelor constituite în prefecturi fac evaluarea în teren, întocmesc liste, bordeuri semnate de primarul unității administrativ-teritoriale respective și prefect, le depun la AJPIS, ANPIS le centralizează și le trimite în minister, unde, prin note semnată de ministru, se aprobă ajutoarele nominale”, a declarat primul-ministru.

„În principiu, prefecții ar trebui de fapt să știe, pentru că este o procedură pe care am folosit-o anul trecut, ea a expirat în decembrie și doar o prelungim acum, și o lăsăm pentru tot restul anului. Eu sper să nu mai avem situații anul acesta, dar, dacă mai avem situații, să fim pregătiți cu această Hotărâre de Guvern. Procedura, în acest moment, este mai dificilă, pentru că se face o analiză pe fiecare gospodărie în parte, se face un HG pentru un anumit calup de cazuri ș.a.m.d, astfel, prin acest HG pe care îl vom da săptămâna vitoare, creăm un cadrul legal pentru tot anul și simplificăm lucrurile”, a adăugat oficialul.

„Anul trecut a fost un buget de 5 milioane de lei, parcă, și cuantumurile anul trecut erau în jur de 4.000 de lei pentru familii și persoane singure ale căror locuințe au fost afectate în proporție de 75%, de 2.000 de lei între 50% și 75%, câte 1.500 de lei între 25% și 50%. Acolo unde au existat decese din cauza inundațiilor, familiile primeau 5.000 de lei suplimentar. Acestea sunt sumele de unde pornim. Venim cu aceste decizii pentru a ușura munca și pentru a ușura timpul în care aceste ajutoare ajung la persoanele care au nevoie”, a mai spusFlorin Cîțu.

Ultima oră