Sorin Grindeanu, despre infrastructura de transport: Statul român a rămas dator românilor / Ne-am pus singuri diverse obstacole / Unele companii au fost învățate să vină în România să nu facă autostrăzi, dar să încaseze bani (VIDEO)

Sorin Grindeanu, despre infrastructura de transport: Statul român a rămas dator românilor / Ne-am pus singuri diverse obstacole / Unele companii au fost învățate să vină în România să nu facă autostrăzi, dar să încaseze bani (VIDEO)
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Vicepremierul Sorin Grindeanu, ministru al Transporturilor și prim-vicepreședinte PSD, a vorbit despre infrastructura de transport din România, luni, pe B1 TV, la „Dosar de politician” cu Silviu Mănăstire, și s-a arătat de părere că statul român a rămas dator românilor din acest punct de vedere.

Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.

Sorin Grindeanu, pe B1 TV, despre starea infrastructurii de transport din România

Întrebat dacă a identificat niște motive pentru care în toți acești ani administrația centrală nu a reușit să livreze mai multe rezultate vizibile pe zona de infrastructură de transport, ministrul Transporturilor a spus că este vorba despre „un cumul de factori”.

„În primul rând, și ați spus foarte bine, cel puțin în ultimii ani, și nu puțin, n-a fost vorba de o lipsă de finanțare. A fost, în foarte multe cazuri, problemă de birocrație și de modul în care s-au implementat diverse proiecte. Putem să detaliem, vedem rezultatul, și anume rezultatul este cel pe care îl văd toți românii, și nu doar toți românii, toți cei care vin în România, și anume faptul că în acest moment în România lipsește infrastructură de transport”, a declarat ministrul.

Statul român a rămas dator românilor, a continuat social-democratul.

„Pe scurt, statul român, indiferent de guvernele din ultimii 30 și de ani care au fost, a rămas dator din acest punct de vedere românilor. Tocmai de aceea, și am fost foarte atent la ce ați spus la început, cred că pe viitor trebuie să existe acest proiect de țară, iar transporturile – sau, mai exact, dezvoltarea infrastructurii de transport trebuie să fie una din primele priorități, dacă nu chiar prima”, a adăugat Sorin Grindeanu.

El a identificat printre cauze „birocrația foarte multă”. În opinia sa, un alt aspect ar fi legat de modul în care au fost transpuse directivele europene în legislația națională.

„Dacă vorbim de banii europeni, există directive europene. În momentul în care avem acele directive, dacă vreți să dau un exemplu, Europa ne spune `acesta este dreptunghiul în care trebuie să jucați și n-aveți voie să depășiți laturile dreptunghiului`. În foarte multe cazuri, prin transpunerea directivelor pe care le-am făcut în acești ani, noi n-am încercat să ne ducem cât se poate de mult spre laturile dreptunghiului, ci ne-am dus foarte mult în interior. Ne-am restrâns singuri și ne-am spus singuri diverse obstacole, asta poate fi o altă cauză”, a mai spus oficialul.

Sorin Grindeanu a vorbit și despre o a treia cauză.

„Poate unele companii, poate, deși aș putea s-o dau ca și certitudine, au fost învățate să vină în România să nu facă autostrăzi, dar să încaseze bani. Există exemple și le știți și toți românii le știu”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Urmăriți B1TV.ro și pe