Inspectorii pentru protecţia consumatorilor au aplicat amenzi de peste 200.000 lei în urma verificărilor făcute la centrele comerciale din Promenada Mall.
Au mai fost aplicate patru avertismente şi a fost oprită temporar prestarea de servicii pentru 11 comercianţi, informează marţi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Printre abaterile de la legislaţia specifică protecţiei consumatorilor se numără: comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită, utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător (cu lichide scurse şi resturi alimentare, cu urme de rugină, vopsea exfoliată şi chederele depreciate, rupte), utilizarea unor materii prime fără etichete cu elemente de identificare şi caracterizare, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora, precum şi fără data limită de consum.
De asemenea, a mai fost constatată depozitarea produselor alimentare direct pe pavement, utilizarea în bucătărie a unor ustensile deteriorate, veselă cu grad ridicat de uzură, lipsa informării, în lista meniu, asupra riscurilor previzibile reprezentate de ingredientele cu potenţial alergen, lipsa informării consumatorilor cu privire la produsele ce provin din produse congelate.
O altă deficiență era legată de inadvertenţele între preţul de la raft al produselor/serviciilor şi cel de la casa de marcat, utilizarea, la un salon spa a unui mobilier deteriorat/exfoliat, paturi neigienizat/urme de uzură, prosoape rupte, utilizarea unor tuburi de vopsea de păr desigilat și fără a avea menţionată pe ambalaj data deschiderii şi a unora expirate, comercializarea unor produse posibil contrafăcute care poartă numele unor branduri cunoscute, utilizarea echipamentului incomplete, pentru angajaţi, în spaţiul de lucru.