Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) este gata să descindă controale riguroase la furnizorii de energie electrică, ca urmare a creșterii numărului de reclamaţii legate de facturile mari, notează ziare.com.
Astfel, ANPC a anunțat deja că va verifica situația, întrucât în ultimele săptămâni a existat o creștere a numărului de reclamații care vizau modul de calculare a facturilor la energie electrică și, în acest sens, vor fi analizate cu atenţie toate documentele necesare, pentru a se putea stabili dacă sesizările sunt fondate sau nu.
ANPC a informat marți, 20 septembrie, prin intermediul unui comunicat de presă, că va face verificări amănunțite în contextul creşterii numărului de reclamaţii înregistrate de la consumatori în ceea ce priveşte modul de calculare a facturilor la energie electrică, iar comisarii instituției au început deja controalele în întreaga țară.
„Controalele comisarilor ANPC se derulează la furnizorii de energie electrică şi verifică modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare, în ceea ce priveşte calcularea facturilor emise de aceştia către consumatorul-persoană fizică, în ultima perioadă. Menţionăm că, pentru a putea stabili dacă reclamaţiile sunt fondate sau nu, comisarii ANPC analizează cu mare atenţie toate documentele necesare, în fiecare caz în parte”, se arată în comunicatul emis de ANPC.
ANPC a reamintit, în același timp, care sunt modalitățile consumatorilor de a sesiza orice nereguli sau nemulțumiri legate de modul în care este calculată o factură. Aceștia sunt îndemnați să ia pentru început legătura cu operatorul economic care furnizează energei electrică și, în lipsa primirii unui răspuns satisfăcător, să completeze formularul de sesizare de pe site-ul instituţiei.
„În cazul în care consumatorii au aviz de deconectare şi se consideră nedreptăţiţi, îi invităm să completeze formularul de sesizare de pe site-ul www.anpc.ro, cu caracter urgent”, au adăugat cei de la ANPC.