Comercianții care primesc ambalaje ReturRO, nemulțumiți de calitatea acestora. Ce probleme întâmpină

Comercianții care primesc ambalaje ReturRO, nemulțumiți de calitatea acestora. Ce probleme întâmpină
Sursa Foto: Freepik

Comercianții care primesc ambalaje ReturRO sunt nemulțumiți, printre altele, de faptul că ambalajele returnate sunt murdare sau deteriorate.

Ambalajele ReturRO sunt murdare sau deteriorate, susțin comercianții

De multe ori, românii duc ambalajele SGR murdare sau deteriorate la punctele de returnare. În plus de asta, firmele de colectare nu merg să le preia ori de cât ori sunt solicitate, se arată într-un comunicat al Gărzii de Mediu Vrancea.

„Unii comercianţi au sesizat faptul ca numărul de ambalaje predate manual firmelor de colectare nu este acelaşi cu numărul înregistrat în aplicaţia SGR. Comercianţii cu suprafaţa de vânzare mai mică de 200 de metri pătraţi nu reuşesc să se asocieze cu alţi comercianţi cu aceeaşi suprafaţă de vânzare în vederea înfiinţării punctelor de returnare a ambalajelor SGR”, transmite Garda de Mediu Vrancea, într-un comunicat.

De asemenea, primăriile din județ nu au înființat puncte de returnare a ambalajelor SGR, pentru că nu sunt obligatorii prin HG 1074/2021.

Controale ale GNM Vrancea

GNM Vrancea a dispus, în perioada 05.07.2024 – 05.08.2024, controale cu privire la verificarea implementării sistemului de garanție – returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile comercianţi, care au vizat printre altele aspecte privind înregistrarea comercianţilor în aplicaţia SGR, existenţa contractului încheiat cu administratorul SGR, dacă valoarea garanţiei de 0,5 lei este indicată distinct de preţul produsului, atât la raft, cât şi în documentele fiscale, şi dacă valoarea garanţiei este plătită de comercianţi, informează Agerpres.

În perioada menționată, 115 controale au fost efectuate, iar în urma acestora s-a constatat că unitățile verificate erau închise în aplicația SGR.

Câte ambalaje au fost colectate de la lansarea Sistemului Garanție Returnare

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat luni, 5 august, că Sistemul Garanție Returnare a depășit, în mai puțin de opt luni de la lansare, bariera psihologică, ajungând la un miliard de ambalaje colectate.

„În mai puţin de 8 luni de la lansare Sistemul Garanţie Returnare a depăşit bariera psihologică de care vorbeam ajungând la 1 miliard de ambalaje colectate. Vorbim de PET-uri, sticlă sau doze de aluminiu. Cea mai mare pondere o au PET-urile care, plasate în linie, ar putea înconjura Pământul de cinci ori”, a declarat ministrul, pe Facebook.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`