Ecaterina Andronescu, despre înființarea de clase speciale pentru copiii cu deficiențe: Este ştire falsă. Ce am spus eu s-a înțeles greșit (VIDEO)

Ecaterina Andronescu, despre înființarea de clase speciale pentru copiii cu deficiențe: Este ştire falsă. Ce am spus eu s-a înțeles greșit (VIDEO)
Foto: gov.ro

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a catalogat drept o știre falsă informația potrivit căreia ar dori să înființeze clase speciale pentru copiii cu nevoi speciale. Într-o intervenție telefonică în cadrul emisiunii ”Se întâmplă acum”, Ecaterina Andronescu a declarat că propunerea sa a fost înțelească greșit și că, de fapt, ar vrea ca acești copii să fie ajutați de niște profesori de sprijin.

”Este ştire falsă. Gândiţi-vă că dintre miniștrii Educației, eu am fost primul care a transferat copiii cu probleme, cu dificultăți de învățare din școlile speciale în școlile de masă. Cum aș putea acum să procedez invers? Ce am spus eus-a înțeles greșit din păcate, deși eu cred că am fost suficient de clară, e că vreau să-i ajutăm pe acești copii și, în plus față de profesorii de la clasă, să le dăm un profesor de sprijin. Putem să le dăm acest profesor de sprijin în măsura în care avem într-o clasă doi-trei. Unul la unul e greu de rezolvat acum că nu avem nici profesori, dar nu facem clase speciale, nu-i segregăm, nu-i scoatem din clasele normale.

Avem circa 40.000 de copii cu dificultăți de învățare integrați în școlile de masă, iar în școlile speciale avem sub 30.000.

Acum facem evaluarea de asta am și lansat ideea. Analizăm posibilitatea de a le oferi profesori de sprijin. Noi avem și acum acești profesori, dar nu suficienți pentru a asigura fiecărui elev cu nevoi speciale un astfel de profesor. Dar la 2-3 avem această posibilitate. (…) Nu avem de ce să-i punem mereu în situația să facă lucruri noi, să se adapteze. Eu cred că trebuie să-i protejăm”, a declarat Ecaterina Andronescu.

Anterior, ministrul Educației a stârnit ample controverse în spațiul public după ce a afirmat că unii elevi cu cerințe educaționale speciale sunt trimiși în școlile speciale, iar alții integrați în școală de masă, subliniind că se gândește ”dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo”.

”Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat Andronescu la Digi24.

Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`