Primarul General, Gabriela Firea, a declarat marti,la SeminarulImpreuna pentru dezvoltare durabila – Dezvoltarea regiunii Bucuresti-Ilfov, organizat de Departamentul de Dezvoltare Durabila al Secretariul General al Guvernului,la Primaria Capitalei, ca Municipalitatea a demarat o serie de proiecte si programe menite sa creasca gradul de mobilitate a populatiei, precum si a circulatiei marfurilor.
Primarul General, Gabriela Firea: „Luna viitoare vom demara construirea parcarii de tip Park & Ride de la capatul sos. Pantelimon.De altfel, acest concept va fi extins la toate iesirile din Bucuresti pe la intersectia soselei de centura cu A1, A2 si A3, DN1 panala DN7, DJ 101, 200B, 301, 401, 602.
De asemenea, vomdemaraprimul nod intermodal langa pasajul Domnesti ce va fi realizat de CNAIR, prin extinderea soselei la 4 benzi si linie tramvai rapid pe Prelungirea Ghencea pana la soseaua de Centura, cu realizarea unei parcari de tip Park & Ride”.
Primarul General a explicat ca urmatorul pas il va constitui construirea de statii de cai feratein aceste locatii (noduri intermodale) si introducerea transportului local de calatori pe centura feroviara: „Transportul urban pe cale ferata este utilizat in marile aglomerari urbane din Europa, in timp ce reteaua de cai ferate din Bucuresti cat si centura feroviara a Bucurestiului stau neutilizate de 28 de ani!”.
EXTINDEREA SI MODERNIZAREA SOS BUCURESTI-MAGURELE
Edilul sef a mai anuntat in cadrul seminarului si alte proiecte importante carefac parte din strategia de transport a regiunii Bucuresti-Ilfov:”Tot anul acesta avem in bugetul Primariei
Municipiului Bucuresti extinderea si modernizarea Sos Bucuresti-Magurele pentru facilitarea accesuluila Institutulde Fizica Nucleara care dezvolta proiectul celui mai mare laser din lume, Extreme-Light Infrastructure – Nuclear Physics (ELI-NP). Astfel, vom realiza o linie de monorail – tramvai suspendat si material rulant (80 tramvaie suspendate), o ruta Bucuresti – Magurele si Bucuresti Centura in Zona de Nord sprePloiesti.
In ceea ce priveste linia de monorail care va lega Bucurestiul de Magurele, Compania Municipala Dezvoltare Durabila a inceput deja analiza tehnica cu privire la implementarea acestui mijloc de transport. In bugetul Primariei Capitalei pentru anul 2018 sunt prevazute fonduri pentru studiul de fezabilitate a celor doua linii de tip monorail, cea catre Magurele si alta catre Nord.
Alte proiecte menite sa sporeasca gradul de mobilitate al populatiei sunt cele prin careMunicipalitatea urmareste dezvoltarea si reorganizarea retelei de transport public de calatori in Ilfov – 63 trasee pe o lungime de1150 km; reorganizarea traseelor de autobuz in Bucuresti pentru a raspunde mai bine nevoilor calatorilor, precum si realizarea coridorului de Transport Rapid cu Autobuzul pe ruta Magurele – Gara de Nord.
MUNICIPALITATEA VA ACHIZITIONA 800 DE MIJLOACE DE TRANSPORT IN COMUN LA STANDARDE EUROPENE
De asemenea, Primarul General a mai prezentat proiectele de mobilitate urbana in Regiunea Bucuresti Ilfov, care vor fi realizate de Municipalitate:”vom dezvolta un sistem de gestionare inteligenta a parcarilor, vom moderniza sistemul de management al traficului si informarea cetatatenilor, iar referitor la transportul public, asa cum se stie deja, vom achizitiona 100 de tramvaie, 400 de autobuze euro 6, 100 de autobuze electrice si statii de incarcare, 100 de troleibuze, 100 de autobuze GNC, vom moderniza 50 de tramvaie si vom reabilita aproximativ 23 de km de linii de tramvai si echipamente anexe. In ceea ce priveste traseele pietonale si pentru biciclete Bucuresti-Ilfov, saptamana trecuta a fost aprobat in Comisia Tehnico Economica a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete,pe o distanta de67 km, proiectul urmand sa fie demarat anul acesta”.
Alte prioritati pentru regiunea Bucuresti – Ilfov, cuprinse in Planul de Mobilitate Urbana Durabila sunt:
1. Conectarea Bucurestiului prin aeroport si structura sa de cai ferate si drumuri la reteaua trans-europeana de transport TEN-T si la localitatile din zona Dunarii;
2. DezvoltareaAeroportului International Henri Coandaca principala poarta aeriana internationala dinS-E Europei, cu potential dedublare a capacitatiide functionare, de pasageri si marfa;
3.Finalizarea Soselei de centura a Bucurestiuluipentru a facilita mobilitatea a peste 3 milioane de cetateni ce locuiesc si tranziteaza aceasta regiune;
Totodata, Primarul General, Gabriela Firea, a explicat ca regiunea Bucuresti-Ilfov se confrunta cu o serie de dificultati care reprezinta cauza congestiei urbane, enumerand lipsa unei centuri rutiere de 4 benzi – lucrare intarziata nepermis de catre Ministerul Transporturilor, in ultimii ani;lipsa centurii feroviare complete si functionale, care duce la blocaje in trafic, poluare si genereaza pierderi economice grave, lipsa unui aeroport in sudul Capitalei, nefinalizarea Canalului Dunare-Bucuresti, lipsa unui management integrat al transportului public (administrarea metroului estela Ministerul Transporturilor, desi in toate capitalele lumii metroul este transport local, gestionat de Autoritatea locala dar subventionat de stat), intarzierea extinderii Aeroportului international Bucuresti-Baneasa si a dezvoltarii unui HUB de transport marfuri in jurul acestuia, intarzierea construirii autostrazii Pitesti-Sibiu, precum si lipsa unui plan integrat de dezvoltare a clusterului dela Magureleasumat de toate autoritatile si de guvern, pe termen mediu si lung.
Alaturi de Primarul General, la eveniment au fost prezenti prefectul Municipiului Bucuresti, Adrian Petcu, prefectul judetului Ilfov, Marius Ghincea, presedintele Consiliului Judetean Ilfov, Marian Petrache,coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabila din cadrul Secretariatului General al Guvernului, Laszlo Borbely.