Înșelătoriile online în numele unor magazine cunoscute pot goli conturile multor români. Cum sunt atrase victimele naive

Înșelătoriile online în numele unor magazine cunoscute pot goli conturile multor români. Cum sunt atrase victimele naive
Foto: Pixabay

O altă înșelătorie online, în numele Petrom de această dată, este răspândită pe rețelele de socializare și golește conturile amatotilor naivi de câștiguri gratuite.

Victimele sunt atras spre un link, unde, în urma completării unui chestionar, respondenților le se promite un „premiu” de 2.000 de lei.

„Pe fondul unei aniversări de 31 de ani de activitate, OMV Petrom oferă șansa de a câștiga 2.000 de lei, în urma completării unui chestionar format din 4 întrebări” se menționează în anunțul escrocilor iar partea de jos a chestionarului, sunt și așa-zise feedback-uri, lăsate de pe pe conturi false de așa-zișii „câștigători” care ar fi completat chestionarul, desigur… toate, numai de bine: „Nu pot să cred! Am câștigat un cadou, mulțumesc OMV Petrom!”, etc.

Naivii pierd timp și bani prin completarea acestor falsuri

Chiar de aici se poate trage concluzia unei înșelătorii, menționează replicaonline.ro, întrucât, oricând ai accesa linkul, mesajele sunt aceleași, indiferent de distanțele de timp între accesările linkului.

Internauții sunt sfătuiți să evite acest tip de anunțuri care oferă câștiguri ușoare pentru că ascund fraude și riscă să piardă inutil atât timp cât, mai grav, și banii din cont în cazul în care trimit date despre conturile personale din bancă sub pretextul primirii acestui tip de „premii”.

Sursa amintită menționează că, în ultima perioadă, astfel de înșelătorii se răspândesc pe rețelele de socializare sau mailuri.

Escrocii creează conturi fantomă sub numele unor branduri precum Lidl, Poșta Română, Profi, H&M sau Shein și atrag victimele cu vouchere, în urma accesării unui link.

Urmăriți B1TV.ro și pe