Potrivit unui proiect realizat de CFR Infrastructură, linia de cale ferată dintre Gara de Nord din Bucureşti şi Aeroportul din Otopeni ar urma să coste un milliard de euro şi va avea o lungime de peste 21 de kilometri, anunță digi24.
Proiectul prevede mai multe lucrări ample de infrastructură. Linia de cale ferată va avea un tunel de 4 km. De asemenea, trebuie realizate şi lucrări de modernizare ale căii ferate pe traseele Mogoşoaia – Pajura – Baloteşti şi Băneasa – Chitila.
Potrivit proiectului, actuala gară, aflată în faţa terminalului Sosiri, şi cea nouă nu vor avea legătură una cu alta. În acest moment, legătura feroviară dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni se face pe un traseu de 19 kilometri, dat în funcţiune în decembrie anul trecut.
Preşedintele Asociaţiei Pro Infrastructura, Ionuţ Ciurea, a transmis: „Putem să facem aceste conexiuni feroviare, dar trebuie să le facem cu cap. Dacă nu le facem cu cap, călătorii or să vină tot pe rutier. Pentru a avea frecvenţe la 10-15 minute maxim trebuie să am linie dublă electrificată. Electrificată de ce?
Pentru că ar trebui ca gara asta de la noul terminal să fie subterană astfel încât să avem o infrastructură de secol 21, să nu mai trebuiască să stăm pe linia simplă, cu trenuri Diesel, ci să avem o conexiune aşa cum există în toate aeroporturile mari şi foarte mari din lume.”