Ministrul Educaţiei, Daniel David, a spus despre rezultatele la testele PISA că nu sunt încurajatoare şi cine nu recunoaşte lucrul acesta, nu are o abordare raţională, conform Știrile ProTv.
Ministrul a anunţat că, la sfârşitul lunii ianuarie, va pune în dezbatere planurile cadru pentru liceu.
„În zona preuniversitară, după mine, care vin din zona psihologiei şi apropiat de ştiinţele educaţiei, elementul fundamental trebuie să fie legat de competenţele pe care noi le transferăm copiilor sau elevilor, în procesul de educaţie. În final, contează enorm transferul de competenţe”, a declarat Daniel David, într-o conferinţă de presă.
De asemenea, acesta a mai adăugat: „Competenţe înseamnă trei lucruri. Cunoştinţe declarative, ce ştii să spui, cunoştinţe procedurale, ce ştii să faci, şi valorii. De foarte multe ori, într-adevăr, în sistemul preuniversitar avem diverse probleme, că unii, de exemplu, accentuează foarte mult componenta ce ştii să spui, componenta teoretică, în dauna valorilor şi în dauna cunoştinţelor procedurale, şi spun teoria la ce foloseşte, pierdere de vreme”.
„Rezultatele la testele PISA nu sunt încurajatoare şi cine nu recunoaşte lucrul ăsta, cred că nu are o abordare raţională” a arătat ministrul, adăugând: Întâi hai să recunoaştem că avem o problemă în acest transfer de competenţe. Este o problemă”, a spus Daniel David.
Tot el a precizat că este nevoie de profesori motivaţi şi pregătiţi în metode moderne de predare, iar pentru asta este nevoie ca acei profesori să fie plătiți decent.
„Eu mă uit în ultimii ani şi văd că cei mai mulţi absolvenţi, mă uitam ca rector de la UBB, nu prea alegeau să meargă în preuniversitar, nu erau motivaţi. Deci avem nevoie să gândim foarte bine nivelul de salarizare”, a completat ministrul.
Ministrul a menționat că, pe lângă cele două aspecte precizate mai sus, programa școlară are și ea o mare importanță.
„Atunci când o să văd un elev că deschide un manual şi trece dincolo de lecţia pe care trebuie să o facă la şcoală şi-l citeşte cu curiozitate şi vezi că îi place, întoarce paginile şi merge înainte, ăla este un manual bun. Dacă nu-i curios să vadă după lecţia doi, la care sunt acum, ce urmează şi ce este acolo, nu vreau să spun că e un manual prost, dar nu este unul inspirational”, a spus acesta.