Cristian Bușoi: PNL vrea să deblocheze traficul din Capitală. Liberalii demarează o campanie de strângere de semnături pentru câteva proiecte urgente

Cristian Bușoi: PNL vrea să deblocheze traficul din Capitală. Liberalii demarează o campanie de strângere de semnături pentru câteva proiecte urgente

PNL Bucureşti demarează o campanie de informare cu privire la problemele din trafic şi de strângere de semnături pentru câteva proiecte “urgente”, a anunţat, miercuri, preşedintele liberalilor din Capitală, Cristian Buşoi.

Acțiunea PNL de strângere de semnături nu este un atac politic, nu vizează o candidatură și nu face promisiuni.

Ce vrea PNL este să atragă atenția asupra proiectelor de deblocare a traficului, pe care le susținem de 2 ani și jumătate, dar care nu sunt luate în seamă de Primărie, pentru că nu există suficientă presiune publică.

Pentru ca soluțiile pentru trafic să fie discutate în Consiliul General al Municipiului București, fără a mai fi blocate de către Primăria Generală, aceste propuneri au nevoie de semnăturile dumneavoastră, ale bucureștenilor.

Nu sunt promisiuni și declarații demagogice, sunt proiecte pe care toți cei din administrație le știu și pe care acum Primăria le tergiversează din dezinteres”, transmite Cristian Bușoi.

Preşedintele PNL București arată care sunt prioritățile pe care PNL vrea să le demareze cu ajutorul bucureștenilor.

Ce se poate face pe termen scurt: 1 – 2 ani

1. Finalizarea lucrărilor la Șoseaua de Centură
Este cel mai important proiect, care ajută direct la fluidizarea traficului.
Să fie clar: Șoseaua de centură putea fi finalizată. Existau fonduri europene. Partidul de guvernământ conduce administrația nu doar la nivel central, ci și la nivel local. Nu există nicio scuză că nu s-a făcut nimic.
2. 5 zone în care pot fi construite parcări (supraterane) pentru a reduce traversarea centrului Capitalei cu autoturisme: Militari,Pantelimon, Berceni, Liviu Rebreanu, Aerogării.
3. Sistem inteligent de monitorizare a traficului, care asigură sincronizarea semafoarelor în funcție de condițiile de trafic, pe fiecare sens de mers.
4. Fluidizarea traficului prin introducerea de sensuri giratorii în intersecțiile de pe străzile secundare. Brașovul și Sibiul au implementat acest sistem și rezultatele se văd deja.

Ce se poate face pe termen lung: 2 – 4 ani

5. Extindere metroului pentru a deveni o alternativă la transportul cu maşina personală. Trebuie extinse: Magistrala 5 de metrou (Râul Doamnei-Eroilor 2, Pantelimon-Piața Iancului, Piața Iancului-Eroilor 2) și Magistrala 6 de metrou (Gara de Nord-Aeroportul Otopeni).
6. Creşterea și înnoirea parcului auto al RATB: autobuze și tramvaie noi.
7. Un sistem de panotaj care să indice timpul rămas până la venirea următorului autobuz, tramvai sau troleibuz.
8. Încurajarea prin metode fiscale a companiilor private și obligativitatea companiilor publice de a-și răsplăti angajații care nu vin la serviciu cu mașina;
9. Cointeresarea firmelor prin impozitarea diferențiată a locurilor de parcare, prin deduceri de la plata taxelor locale.
10. Trecerea la benzi unice pentru RATB, dar doar după repunerea în funcțiune a sistemul inteligent de monitorizare a traficului.
11. Delimitarea pistelor de biciclete în spațiul dintre trotuare și carosabil, pentru a nu perturba deplasarea pietonilor și a mașinilor, model funcțional la Amsterdam și Berlin
”, spune Bușoi.

Capitala este un oraș aglomerat, bucureștenii pierzând în trafic sute de ore pe an. Conform Eurostat, București-Ilfov a depășit ca PIB/cap de locuitor regiunea Berlinului, iar Bucureștiul este cea mai dinamică capitală din sud-estul Europei. Cu toate acestea, Bucureștiul este blocat la propriu și nu se mai poate dezvolta, spune liberalul.

Bucureștiul este nu doar în urma Amsterdamului sau a Berlinului, ci și în urma Sibiului sau a Brașovului ca și organizare a infrastructurii și management al traficului.

Semnează să Deblocăm Bucureștiul!
Dacă noi ne mișcăm, e mișcă și Primăria!
Dacă noi stăm, ei nu fac nimic!
”, mai spune Cristian Bușoi.