Ministrul Educației, Adrian Curaj, a avut o discuție cu membrii Coaliției Naționale pentru Modernizarea României despre măsurile cuprinse în Planului Naţional pentru Modernizarea României propus de CNMR.
Curaj s-a arătat interesat de măsura constituirii unui grup de lucru în vederea elaborării unei analize și planuri de dezvoltare a României până în 2030, considerând că un astfel de proces pe termen lung și de inteligență strategică este de natură a ancora sistemul educațional românesc în realitatea actuală. În acest sens, Ministrul a declarat că susține în totalitate cea de a doua măsură propusă de membrii Coaliției în Plan.
În ceea ce priveşte măsura privind constituirea unei Școli de Guvernare euro-atlantică pentru pregătirea viitorilor lideri politici și administrativi ai României, Ministrul Educației a susținut ideea inființării unei astfel de școli, cu precizarea oportunității organizării acesteia în cadrul unei Universități sau Consorțiu de Universități, pentru a oferi sustenabilitate.
Măsura privind construirea de parcuri tehnologice și parcuri de cercetare și inovare este, de asemenea, susținută. Și Adrian Curaj a subliniat existența în Planul Național de Cercetare, Dezvoltare și Inovare 2014-2020 a unui program pentru centre de competență în care universitățile, institutele de cercetare și mediul privat să colaboreze în definirea unei agende comune de cercetare, iar finanțarea să fie asigurată 50% public, 50% privat.
Totodata, Adrian Curaj și-a arătat sprijinul și pentru măsurile din Plan legate de menținerea camerei video la examenul de bacalaureat, de inființare a butonului de panică la nivelul tuturor instituțiilor de învățământ, de introducerea în programa școlară a unei noi materii obligatorii legată de cunoașterea instituțiilor statului și educație juridică și, nu în ultimul rând, de prevenire a violenței în școli, prin inființarea poliției școlilor și prin continuarea programelor de prevenție.
Ministrul Educației a subliniat nevoia realizării reformei curriculare, pe toate componentele ei, astfel încât realitățiile din mediul educațional să corespundă cu cerințele de pe piața muncii.
Cât privește corelarea formării profesionale cu cerințele pieței economice, membrii CNMR au susținut necesitatea realizării unei geogafii economice a României.
În cadrul discuțiilor, reprezentanţii CNMR au tras un semnal de alarmă în legătură cu impactul măsurilor privind riscul seismic și autorizațiile ISU în desfășurarea activitățiilor curente ale sistemului educațional, în acest moment existând un blocaj național la nivelul instituțiilor de învățâmant în sensul organizării de evenimente cu participare largă.