Ultimul segment din tablierul care formează calea de rulare a Podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost montat marţi, în prezenţa presei.
La începutul lunii iulie va demara și operaţiunea de sudare a celor 86 de segmente. „Astăzi am ridicat ultimul segment de tablier, al 86-lea element constructiv al acestui proiect.
Încheiem o etapă extrem de importantă din acest proiect, după care va urma cea de sudură a tablierului. Momentan, tablierul este montat în sistem de prindere provizoiu, după care va urma partea de sudură, prevăzută să pornească la începutul lunii iulie.
După ce vom finaliza procesul de realizare a geometriei finale, cu sudura efectivă, se va aplica hidroizolaţia pe partea de tablier, pe partea de suprastructură, urmând apoi să asfaltăm toată lungimea podului, până la ancoraj. Suntem într-un ritm accelerat, pentru a îndeplini termenul asumat, respectiv luna decembrie a acestui an”, a declarat reprezentantul antreprenorului, ing. Viorel Eşanu pentru Agerpres.
Potrivit inginerului Viorel Eşanu, probele de siguranţă vor începe imediat ce podul va fi finalizat, respectiv după ce va fi instalat parapetul, realizat marcajul şi montate sistemele de siguranţă şi de iluminat.
„Facem eforturi susţinute pentru a finaliza şi prima etapă de drumuri, pentru a asigura accesul pe pod, atât dinspre partea Brăila, cât şi coborârea spre Jijila, respectiv staţia de taxare, drumul de legătură către oraşul Măcin. Sunt discuţii legate de zonele adiacente podului, respectiv acele piste pentru biciclişti şi zone pietonale. Discuţiile sunt ca aceste zone să fie folosite pe parte de mentenanţă, din motive de siguranţă, pentru a fi evitat orice fel de eveniment neplăcut. Sunt discuţii pe această temă, dar decizia rămâne la latitudinea beneficiarului”, a precizat ing. Viorel Eşanu.
Legat de accesul pe pod al pietonilor şi bicicliştilor, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Serbănescu, a declarat că acesta se va face în anumite condiţii de siguranţă, cu precizarea că inclusiv traficul auto va fi condiţionat de vreme, podul fiind prevăzut cu sisteme automatizate de închidere a circulaţiei în situaţii de ceaţă, viscol şi vânt puternic.
Reprezentantul constructorului, director tehnic Dragoş Burlan, a precizat că pe Podul suspendat peste Dunăre vor circula toate tipurile de autovehiculele, indiferent de tonaj, accesul spre pod urmând să se facă de pe centura Brăilei.
Segmentele tablierului care formează calea de rulare a podului, ele au fost construite în Şantierul Naval Brăila, lungimea unui segment fiind de 25 metri, iar greutatea de 250 de tone.
Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme, una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare şi 36 de luni, pentru execuţie.
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.