Cel mai lung pod din lemn este aproape gata. Cât a costat proiectul

Cel mai lung pod din lemn este aproape gata. Cât a costat proiectul
Din cauza costurilor exagerate constructorii au propus ca structura să fie din lemn stratificat.

Autoritățile din Bistrița-Năsăud au căutat o soluție pentru a finaliza un pod de 54 de metri, care inițial trebuia să fie din beton armat, pentru a nu pierde bani europeni. Din cauza costurilor exagerate constructorii au propus ca structura să fie din lemn stratificat.

Însă, între timp și prețul lemnului a crescut dar construcția este aproape terminată și va fi cel mai lung pod rutier din grinzi din lemn din România.

Costurile podului peste Someș

În anul 2020 orașul-stațiune Sângeorz Băi a câștigat, un proiect european în valoare de cinci milioane de euro, podul Someș în valoare de jumătate de milion de euro făcând parte din proiect. Deși inițial podul trebuia să fie din beton, autoritățile s-au reprofilat către lemn datorită costurilor mai reduse. Proiectantul a avut o idee unică la noi în țară, podul pst Someș devenind unic în România.

Daniel Sidor, proiectant pod: „Podul este constituit din grinzi lamelare în formă de arc hidroizolat, deasupra o să avem niște arce din cerc luminate, lungimea podului este de 54 de metri, podul este calculat la 10 tone, dar restricția pe el o să fie de 3,5 tone”.

Cătălin Bota, primar Sângeroz Băi: „La această oră, lemnul este mai scump decât betonul, totuși am decis împreună cu constructorul să mergem pe această variantă și să finalizăm proiectul.”

Construcția, pentru care s-au folosit grinzi de molid, va fi gata peste două săptămâni.

Emilian Rusti, maistru construcții: „Grinzile sunt făcute pe mai multe lățimi la pod, e un lemn încleiat lamelar, e făcut din rășinos.”

Podul din lemn este considerat foarte rezistent

Podul va fi dotat cu balustrade și arcade tot din lemn, iar o copertină transparentă și luminată noaptea va avea și rol protector pentru grinzile de lemn. Acest pod fiind considerat de specialiști foarte rezistent.

Virginia Farcaș, constructor: „Ca durată de viață, cu siguranță lemnul concurează betonul.”

Și în județul Cluj, autoritățile au ales lemnul montat pe structură metalică pentru un pod provizoriu peste Someșul Cald, tot pentru a reduce din costuri.

De la sfârșitul anului trecut, costurile materialelor de construcție au suferit creșteri chiar și cu 90%, în special pentru oțel, beton și metal.

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
08:49 - Continuă haosul din Georgia după alegerea președintelui. Actuala șefă a statului nu vrea să plece și cere reorganizarea alegerilor
08:22 - Marea problemă pentru România de la intrarea completă în Schengen. Ce s-ar putea întâmpla de la 1 ianuarie
23:51 - „360 de grade”, cu Alina Bădic | Prof. univ. dr. Dulcan: Un om care respectă legile bunului simț e mult mai agreat de rațiunea divină decât unul care se dă toată ziua cu capul de icoane, apoi își chinuie familia (VIDEO)
23:25 - „360 de grade”, cu Alina Bădic | Prof. univ. dr. Dulcan: Suferința este una dintre căile ce i se dau omului pentru a se înțelepți, pentru a se întreba, pentru a învăța ceva (VIDEO)
22:57 - Românii au ajuns să facă ”echipă” ca să cumpere porc de Crăciun. Cât costă un kilogram
22:26 - Rata de abandon universitar este tot mai mare. „Nu sunt informații actualizate, ceea ce se cere pe piața muncii”
21:49 - Arad: Poliţiştii locali i-au vizitat acasă pe elevii chiulangii. Ei susțin că nu se pot trezi dimineața să meargă la școală. Ce spun părinții
21:23 - Miliardarul Isak Andic, fondatorul lanțului de modă Mango, a murit după ce a căzut de pe o stâncă
20:58 - Simona Pătruleasa, despre cum îşi educă fiica: „Ne percepe ca fiind exigenţi, dar credem că în viitor ne va mulţumi”. Ce reguli trebuie să respecte Ingrid
20:17 - Câți bani face Denisa Tănase, fosta membră a trupei Bambi. Și-a construit un imperiu datorită parfumurilor