ANALIZĂ B1.RO // Moștenirea lăsată de Răzvan Cuc la Transporturi: A vorbit despre restructurarea Tarom, dar a nu a făcut decât să schimbe 5 șefi într-un an/ Situația nu e mai roz nici la CFR

ANALIZĂ B1.RO // Moștenirea lăsată de Răzvan Cuc la Transporturi: A vorbit despre restructurarea Tarom, dar a nu a făcut decât să schimbe 5 șefi într-un an/ Situația nu e mai roz nici la CFR
Foto: Facebook/ Razvan Cuc

ANALIZĂ B1.RO // Răzvan Cuc se pregătește să își încheie cel de-al doilea mandat în fruntea Ministerului Transporturilor odată cu instalarea noului Guvern rezultat după ce moțiunea de cenzură împotriva Vioricăi Dăncilă a trecut. Cu toate acestea, acesta nu va lăsa în urma rezultate cu nimic mai de cinste decât a făcut-o în prima trecere pe la minister.

Situația dezastruoasă de la Tarom

Iar una din ultimele decizii luate arată perfect haosul care a domnit în transporturi în mandatul său. Mai exact, directorul interimar al Tarom, Mădălina Mezei a fost înlocuită de frunte cu Valentin Gvinda, după nici patru luni de mandat.

Deși a revenit în fruntea ministerului vorbind despre o amplă restructurare a companiei de stat, ce se observă la Tarom este că a schimbat nu mai puțin de 5 conduceri în acest an.

Una dintre cele mai recente controverse în care a fost implicată compania Tarom este legată de anunțul premierului Viorica Dăncilă referitor la posibilitatea ca o cursă TAROM să funcționeze, pe viitor, între București și Jersey City. Totul după întâlnirea avută de delegația română, condusă de șefa guvernului, cu primarul din localitatea americană New Jersey.

Sorin Stoicescu, membru în Consiliul de Administrație al TAROM, a confirmat pentru B1.ro că planul unei curse TAROM între România și SUA există pe masa Consiliului de Adminitrație, și a spus că o cursă la Jersey City ar fi mult mai probabilă decât una la New York.

„Aceasta face parte din programul nostru de reintrare a TAROM -ului pe piața de lung curier. Dacă vrem să facem curse de lung curier putem să facem chiar începând din martie la anul. Nu e nevoie să cumperi mâine un Airbus 380 sau un Boeing 777, pot să existe și alte posibilități pentru a face curse lung curier”, a declarat generalul Sorin Stoicescu pentru B1.ro.

Sistemul de leasing având în vedere actuala situație financiară a companiei nu este luat în calcul de administratorii companiei. La ora actuală TAROM mai are doar 7 milioane de dolari în cont, iar un avion în leasing poate ajunge să la 300.000 de lei pe lună.

România nu mai are curse directe spre SUA de mai bine de 10 ani.

Cum se face restructurare la Tarom

Cât privește restructurarea, jurnalistul Ştefan Etveş a prezentat în emisinea „Drumurile noastre” de pe B1TV schema de restructurare care se pregăteşte la Tarom, companie pe care chiar ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a numit-o drept „compania lui de suflet”.

„Zilele trecute, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a anunțat că va face o restructurare masivă pentru că nu poți cu pile, amante și nepotisme „să generezi plus valoare”. Primele instituții publice vizate primele au fost Compania de Drumuri și TAROM. Da, TAROM, compania de suflet a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, după cum a declarat dânsul în cele trei mandate”, a arătat Ştefan Etveş.

Conducerea TAROM a confirmat existența unui plan de restructurare/eficientizare a companiei, arătând că veniturile au crescut cu 5.5%, dar cheltuielile au crescut cu 9,16%. Acest plan de restructurare presupune reorganizarea rețelelor de rute, schimbarea flotei şi reducerea numărului de personal.

„Restructurarea nu vizează Direcția Tehnică şi Zborul; avem 2073 posturi în schemă, 1885 posturi ocupate si trebuie să rămână 1752 angajați; prin urmare, 188 de posturi vor fi anulate din schema şi 133 de angajați vor părăsi compania. Aceste măsuri, a mai spus directorul general, sunt necesare pentru ca să primească ajutorul de stat”, a mai arătat Ştefan Etveş.

Din cele 300 de posturi care vor fi restructurate, avem 133 angajaţi pleacă, iar 167 sunt posturi tăiate.Data estimată pentru începerea primei etape de restructurare este 15 septembrie.

Tot Ștefan Etveș a prezentat cum din 1.495 de angajați ai Aeroportului Internațional ”Henri Coandă” (Otopeni), circa 500 sunt rude de gradul I, iar restul până la 1.200 sunt rude de gradul II și afini. Sunt aproape 100 de directori, șefi de birou și șefi de serviciu. Cele 78 de compartimente au fiecare cu câte un șef. Lor li se alătură 9 directori, 3 directori generali adjuncți și un director general.

CFR SA, o altă mare problemă a lui Răzvan Cuc

Situația nu este mai roz nici la CFR în mandatul lui Răzvan Cuc. Recent, Marius Chiper a revenit la conducerea CFR SA, după ce Consiliul de Administrație al companiei care administrează calea ferată, a decis revocarea din funcție a lui Constantin Axinia.

Chiper nu se află pentru prima oară în fruntea CFR SA. A mai ocupat această funcție din decembrie 2015 până în octombrie 2017, când și-a dat demisia la cererea ministrului Transporturilor de la acea vreme, Felix Stroe.

Cu o zi înainte de schimbarea din funcție a lui Constantin Axinia, ministrul Răzvan Cuc se arătase nemulțumit că acesta nu a reușit restructurarea companiei de stat în termenul stabilit.

„Nu-l înlocuiesc eu, Consiliul de Administraţie îl înlocuieşte”, a susținut Răzvan Cuc, atunci.

Constantin Axinia a declarat, însă, potrivit Hotnews.ro, că motivul demiterii sale este refuzul de a semna un contract de investiţii în valoare de sute de milioane de euro.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`