Reorganizarea Autorității Feroviare Române și crearea Autorității de Siguranță Feroviară Română, decise de Guvern

Reorganizarea Autorității Feroviare Române și crearea Autorității de Siguranță Feroviară Română, decise de Guvern
Foto: Facebook @ CFR Marfă

În ședința de marți, 31 ianuarie, Guvernul a decis reorganizarea Autorității Feroviare Române (AFER) și crearea Autorității de Siguranță Feroviară Română (ASFR). Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va luat sub tutelă cele două instituții.

Guvernul a decis reorganizarea Autorităţii Feroviare Române şi crearea Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română

Se asigură adaptarea la realitatea pachetului IV feroviar, simplificarea circuitului birocratic, fluidizarea deciziei, precum şi independenţa în ceea ce priveşte organizarea şi procesul decizional, potrivit unui comunicat al Executivului.

„Autoritatea Feroviară Română (AFER), ca instituţie publică de siguranţă naţională, preia prin absorbţie, activitatea, personalul şi patrimoniul Organismului Notificat Feroviar Român (ONFR). În acest fel, AFER devine organism de evaluare a conformităţii care va îndeplini atribuţiile de „organism notificat” şi „organism desemnat” de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, responsabil cu activităţile de evaluare a conformităţii, inclusiv etalonare, încercare, certificare şi inspecţie”, se arată în comunicat.

Potrivit comunicatului se prevede crearea Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), entitate cu personalitate juridică distinctă, ca urmare a divizării parţiale a AFER şi prin absorbţia Organismului de Licenţe Feroviare Român (OLFR), potrivit digi24.ro.

„Ca nou înfiinţată autoritate naţională de siguranţă şi licenţiere pentru transportul feroviar şi cu metroul, ASFR preia de la cele două instituţii (ASFR şi OLFR – anterior organisme din cadrul AFER) activitatea, structura de personal şi patrimoniul din domeniu. Astfel, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română devine responsabilă de respectarea condiţiilor necesare pentru garantarea siguranţei sistemului feroviar din România referitoare la proiectarea, construirea, punerea în funcţiune, modernizarea, reînnoirea, exploatarea şi întreţinerea elementelor acestui sistem, precum şi la calificările profesionale şi condiţiile de sănătate şi de siguranţă aplicabile personalului care contribuie la exploatarea şi întreţinerea sa”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
Ultima oră
23:57 - Studiu îngrijorător: Milioane de francezi renunță la igienă sub pretextul problemelor economice
23:51 - O femeie a ajuns să dezvolte psihoză și să sufere de insomnie după ce a mâncat resturi de sushi: „Simțea ca și cum un pește se agita în burta ei”
23:50 - ACEA: Normele Euro 7 vor majora prețurile autoturismelor noi în medie cu 2.000 de euro
23:50 - Reacții de la Sepsi, după decizia UEFA privind „Ungaria Mare”: „N-o să existe acest simbol pe stadionul nostru” / „Nu suntem subvenționați de Guvernul Ungariei și nu avem nicio obligație față de el”
23:28 - Facebook a susținut, prin reclame plătite de ruși, destabilizarea Republicii Moldova. Acuzații grave
23:24 - Kelemen Hunor (UDMR): Dacă aș fi eu cel care decide singur, eu aș face anticipate în 2023. În 2024, un an electoral, administrația centrală va aștepta să vadă ce se întâmplă
23:16 - Un bărbat a fost dus la Psihiatrie pentru că se ruga prea tare pe o stradă din Vaslui / Speriați, vecinii au sunat la 112
23:10 - Incendiu produs la bordul unei nave aflate în Portul Constanța / Focul a izbucnit în zona spațiilor de locuit
23:01 - Aflat în comă alcoolică, un român a provocat un accident rutier în Verona: „O minune a făcut ca mașina să nu lovească pietonii”
23:01 - Csaba Asztalos (CNCD), despre cazul „Ungaria Mare”: Nu înțeleg decizia UEFA, ar fi bine să vedem motivarea. În măsura în care un astfel de simbol se folosește în România, avem competențe și noi, și alte instituții (VIDEO)