Rezervația Biosferei Delta Dunării: Ministerul Mediului a făcut un singur studiu de impact al dragărilor de pe canalul Bâstroe, în 2005. La acest moment nu se poate face o evaluare fundamentală

Rezervația Biosferei Delta Dunării: Ministerul Mediului a făcut un singur studiu de impact al dragărilor de pe canalul Bâstroe, în 2005. La acest moment nu se poate face o evaluare fundamentală
Foto simbol: Pixabay

Administrația Rezervația Biosferei Delta Dunării susține că Ministerul Mediului a realizat un singur studiu cu privire la impactul dragărilor de pe Canalul Bâstroe asupra mediului, în 2005, la doi ani de la construirea canalului, arată un răspuns al ARBDD pentru G4Media.ro.

ARBDD: Ministerul Mediului a făcut un singur studiu de impact al dragărilor de pe canalul Bâstroe, în 2005

ARBDD susține că „nu poate întocmi astfel de studii”.

„Administrația Rezervației Biosferei Delta Dunării nu poate întocmi astfel de studii, neavând personal specializat (cercetători) și nici echipament de prelevare probe sau de realizare de analize de laborator funcționale. Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor este ordonatorul principal de credite și singurul în măsură să demareze astfel de studii, prin achiziționarea de servicii de specialitate””, se arată în răspunsul ARBDD, semnat de guvernatorul ARBDD, Gabriel Marinov.

„În contextul începerii construirii în 2003 a canalului Bîstroe pe teritoriul statului vecin Ucraina, în afara teritoriului Rezervației Biosferei Delta Dunării, Ministerul Mediului de la acea vreme a dispus elaborarea unui studiu în anul 2005. În prezent este în lucru caietul de sarcini pentru achiziționarea serviciilor privind elaborarea unui stadiu de impact în condițiile actuale, din 2023”, mai susține ARBDD.

Potrivit ARBDD, „la acest moment nu se poate face o evaluare fundamentală a impactului asupra mediului”, în condițiile în care un astfel de studiu necesită o perioadă de timp pentru observații și analize.

Întrebat despre discuțiile din spațiul public, președintele Klaus Iohannis spunea că pe canalul Bâstroe „se draghează de ani de zile fiindcă ucrainenii îl folosesc pentru navigare”.

„Ucrainenii au solicitat să existe discuții la nivel de expert și cu Ministerul Transporturilor, și cu Ministerul Mediului, și pe alte paliere, pe Externe, evident. Aceste discuții nu au avut loc, dar ai noștri, inflamați și hotărâți, fac afirmații care nu au încă un fundament dovedit. Ucrainenii afirmă că ei draghează pentru întreținere, și nu pentru altceva. Acum, dacă este așa sau nu, e bine să se verifice, dar cred că este legitim să se verifice împreună cu ei. Până la urmă, este teritoriu național ucrainean”, declara Klaus Iohannis.

Într-o intervenție pe B1 TV, guvernatorul Teodosie Gabriel Marinov spunea că ARBDD nu a fost notificată „cu niciun fel de informație legată de această acțiune sau presupusă acțiune a vecinilor ucraineni”.

„Până nu avem o poziție clar exprimată a vecinilor noștri ucraineni, noi, în postura noastră instituțională, nu putem să facem niciun fel de astfel de speculație (cu privire la efecte, n.r.), dar, dacă s-ar vorbi de astfel de modificări de adâncime pe șenalul navigabil Bâstroe și, eventual, brațul Chilia în amonte, cu siguranță am vorbi de modificări ce privesc factorii de mediu, ecosistemul și biodiversitatea din Delta Dunării (…). Vorbind despre consecințe doar la general, nu pot să vă spun decât că ele există”, explica Marinov, pe 21 februarie, la „Politica Zilei” cu Ioana Constantin.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`