Televiziunile apropiate USL-ului primesc bani de la stat, refuzând să anunțe cu cât au fost sponsorizate

Televiziunile apropiate USL-ului primesc bani de la stat, refuzând să anunțe cu cât au fost sponsorizate
Foto: B1 TV

Banca de stat Eximbank continuă să plătească publicitate confidenţială.

După ce televiziunea deţinută de pesedistul Sebastian Ghiţă a primit bani de la stat pentru a achita drepturile de difuzare ale meciului Grecia-România, acum a venit rândul Antenei 1 să facă reclamă aceleiaşi bănci în returul transmis de pe Naţional Arena.

Un lucru inadmisibil, este de părere jurnalistul Cătălin Tolontan, în condiţiile în care Eximbank refuză să spună cu câţi bani a sponsorizat cele 2 meciuri.

Eximbank, una din băncile de stat din România, nu s-a oprit doar la cumpărarea de publicitate pe România TV pentru meciul Grecia – România. Potrivit jurnalistului sportiv, Cătălin Tolontan, banca în cauză a sponsorizat practic dubla manşă. Şi asta pentru că aceeaşi reclamă plătită cu bani de stat s-a regăsit şi pe Antena 1, televiziunea care a difuzat returul barajului, România – Grecia.

”E o banca publică Eximbank și de aceea ar trebui să aibă toata deschiderea  de a transmite aceste informații. Se întâmplă ca ea să fie cumpărată de doi oameni politici, de televiziunile afiliate de doi oameni politici aflați la guvernare, ceea ce nu știu dacă e conflict de interes, dar e un lucru care sigur nu face ca bancă de stat să te apuci să finanțezi ambițiile televiziunilor a doi oameni politici la putere în acel moment”, susține Tolontan.

Şi mai grav este faptul că deşi este o bancă publică, Eximbank evită să dezvăluie suma cu care a cumpărat spaţiul de publicitate de pe ambele canale.

”Noi derulăm mai multe investigații și am sesizat că degeaba s-a schimbat puterea, din perspectiva asta aceiași oameni ne răspund la birourile de presă, în bătaie de joc nu ni se răspunde, se răspunde în 30 de zile. Aceeași lipsă de transparență față de opinia publică, nu față de ziariști, că nu noi suntem păgubiți”, a completat jurnalistul.

În perioada 12-15 noiembrie, pe ecranul România TV au apărut peste 350 de inserţii grafice de câte zece secunde cu sigla băncii de export import şi un mesaj care promova meciul Grecia-România. Toate acestea au rulat în timpul emisiunilor şi jurnalelor de ştiri ale postului deţinut de deputatul PSD, Sebastian Ghiţă. Apoi, într-o măsură similară, acelaşi lucru s-a întâmplat şi pe ecranul Antena3.

Televiziuni apropiate USL, sponsorizate de la stat

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`