Promovarea țigărilor de tipul IQOS și Glo vizează, mai ales, publicul tânăr: Reclama agresivă la astfel de dispozitive ar putea fi interzisă (VIDEO)

Promovarea țigărilor de tipul IQOS și Glo vizează, mai ales, publicul tânăr: Reclama agresivă la astfel de dispozitive ar putea fi interzisă (VIDEO)

Țigările de tipul IQOS sau Glo, prezentate de producători drept mai sigure decât cele clasice, dar despre care specialiștii atrag atenția că sunt cel puțin la fel de nocive, ar putea să nu mai fie promovate agresiv în spațiul public. Asta pentru că un grup de parlamentari a anunțat că face demersuri pentru interzicerea reclamelor în spaţiile publice, cum ar fi panourile publicitare şi la metrou.

Până când acest lucru va deveni lege, producătorii fac reclamă nestingheriți, iar unii dintre ei au ales o formulă foarte agresivă, folosirea panourilor publicitare la metrou, în staţiile de autobuz şi nu numai.

Acest lucru a fost asupru criticat de secretarul de stat din MAI, Raed Arafat care a făcut o comparație cu începutul anilor 90, când țigările erau promovate intens în încercarea de a atrage, mai ales, tinerii. De altfel, Arafat este de părere că și aceste dispozitive nou-apărute pe piață vizează tot această categorie de public, tinerii și chiar minorii riscând astfel nu doar să devină dependenți de nicotină, ci și să se confrunte cu probleme serioase de sănătate.

”Studiile despre efectele acestui mod de fumat încă sunt la începutul lor, iar comercianții de tutun pretind că acest mod ar fi mai «sănătos» decât fumatul clasic. Chiar dacă ar fi așa, revenirea la promovarea agresivă a tutunului sub noua formă de fumat nu va avea impact doar asupra fumătorilor clasici. Promovarea atinge și copiii, și tinerii care încă nu au început să fumeze, iar fumatul, indiferent sub ce formă, este un pericol pentru sănătatea publică și este pericol pentru orice persoană care îl practică precum și pentru persoanele din jurul ei

Asistăm neputincioși la revenire la o ofensivă similară cu cea din anii ’90, înaintea interzicerii promovării tutunului, când promovarea avea ca țintă tinerii și copiii care reprezintă viitoarea clientelă a comercianților de tutun”, a scris Arafat, pe Facebook.

Raed Arafat a catalogat tehnologia drept ”noile aparate ale morții”.

Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.

Tags: