Misiunile diplomatice ale României vor trebui să-i identifice pe toți românii stabiliți în străinătate, astfel încât ANAF să-i poată înregistra în Spațiul Privat Virtual, prin care să le urmărească rezidența fiscală și să le comunice dacă au taxe de plătit în țară, anunță Guvernul Dăncilă printr-un proiect depus de Ministerul Finanțelor, potrivit Adevărul.
Proiect de ordin arată că este „necesară identificarea în străinătate, la misiunile diplomatice/oficiile consulare ale României, a persoanelor fizice în scopul înregistrării acestora ca utilizatori ai serviciului «Spaţiul privat virtual» (SPV)”.
MF pune necesitatea acestei inițiative pe seama faptului că mulţi cetăţeni români domiciliază sau lucrează în străinătate, iar statul român este interesat de obligațiile fiscale ale contribuabililor, indiferent dacă sunt pe teritoriul României sau domiciliază/muncesc în străinătate.
Potrivit proiectului lansat de Minister, vor fi incluse în SPV mai multe documente, respectiv: chestionarele întocmite de persoana fizică la sosirea şi/sau plecarea în/din România, notificările privind rezidenţa persoanelor fizice prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cererea pentru eliberarea Certificatului de rezidenţă fiscală şi certificatul de rezidenţă fiscală.
„În ceea ce priveşte implementarea acestora în SPV, s-a prevăzut o normă tranzitorie potrivit căreia aceasta se aplică în termen de 3 luni de la data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I. În ceea ce priveşte implementarea termenului de 3 luni, s-a apreciat necesar atât pentru crearea conexiunilor la sistemele informatice între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi oficiile consulare sau ambasadele României, cât şi pentru adaptarea sistemelor informatice”, arată proiectul citat de Agerpres.