Mai multe direcții județene ale AEP au drept angajați șoferi, deși nu există vreo mașină pe care aceștia să își desfășoare activitatea. Cu toate acestea, șoferii au fost pontați zilnic deși nu își desfășurau activitatea, scrie Libertatea.
Salariul lunar al unui șofer angajat la AEP este între 3.000 și 4.000 de lei net, în funcție de vechime, au precizat surse din conducerea Autorității, citate de Libertatea. Deși primeau acești bani, șoferii nu puteau să își desfășoare activitatea, direcțiile neavând autoturisme.
Situația a fost descoperită în județele Vâlcea, Bacău, Brașov, Caraș-Severin, Cluj, Dâmbovița și Galați.
Despre aceste nereguli, președintele AEP, Toni Greblă, susține că postul se desființează, iar șoferii pot opta pentru un post în cadrul Autorității, dacă există posturi vacante. Dacă nu, se desființează, iar șoferii primesc protecție socială oferită de stat.
„Am demarat imediat procedurile pentru reorganizarea posturilor de șofer cu respectarea procedurilor legale pentru reducerea de personal”.
Surse din cadrul AEP susțin că șoferii angajați veneau cu mașina personală și cereau să le fie decontat carburantul.
„Direcția județeană nu avea mașină și s-a recurs la această soluție. El muncea pentru Autoritate, dar pe mașina personală. Au fost situații când a fost trimis să ducă diferite documente cu mijloacele de transport în comun. Situația era cunoscută”, au declarat sursele menționate.
Șoferii au devenit „oamenii buni la toate”, în lipsa mașinii de serviciu pe care să își desfășoare activitatea.
Surse din Autoritate susțin că există și o luptă pentru putere în instituția care în 2024 va controla corectitudinea alegerilor. „Există un conflict în AEP între Toni Greblă, noul președinte, și Constantin Mitulețu-Buică, fost președinte și actual secretar general. Amândoi au fost propuși de PSD. Greblă încearcă să scape de oamenii lui Mitulețu din instituție, iar PNL vrea să preia funcția de secretar general în AEP.