Cîmpeanu, despre corectarea lucrărilor la Evaluarea Națională: Am făcut o evaluare digitală la nivel pilot și vrem s-o extindem în toată țara. 57% dintre elevi fac greșeli de ortografie și de punctuație (VIDEO)

Cîmpeanu, despre corectarea lucrărilor la Evaluarea Națională: Am făcut o evaluare digitală la nivel pilot și vrem s-o extindem în toată țara. 57% dintre elevi fac greșeli de ortografie și de  punctuație (VIDEO)
Sorin Cîmpeanu

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a declarat vineri, pentru B1 TV, la Evaluarea Națională vrea să extindă programul-pilot de verificare digitală la nivelul întregii țării. Astfel, vom putea vedea ce fel de subiecte pun probleme elevilor și unde mai e de lucrat. De asemenea, evaluarea digitală asigură obiectivitate.

Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „News Pass”, moderată de Laura Chiriac pe B1 TV.

Cum s-au descurcat elevii la Evaluarea Națională, proba de Limba română

„E îngrijorător că doar 21% au reușit să identifice verbele, lucru ce ține fe competențele de bază. Îngrijorător e că, pentru propoziția ”Casa familiei de la Vrancea se află în fața Grădinii Icoanei”, întrebarea a fost ”unde e casa?” și au fost elevi care nu au știut să răspundă la întrebare. Asta ne îngrijorează profund.

E o concluzie generală că 57% din elevi fac greșeli de ortografie și de punctuație. E un lucru îngrijorător”, a declarat ministrul Educației.

Cîmpeanu, despre evaluarea digitală a lucrărilor elevilor

„E prima oară când putem să avem aceste concluzii pentru că un ministru al Educației a făcut o afirmație în ianuarie care a fost catalogată ca o nebunie. Toți i-au spus, ca să nu zic că mi-au spus, că e absolut imposibil să facem corectură digitală pe fiecare item. Au spus că nu se poate, nimrni în Europa nu a mai făcut. Am zis nu-i nimic, încercăm.

Aceste informații le avem pentru că am făcut această evaluare digitală la nivel pilot și vrem s-o extindem la nivel național.

Am dat exemple să arătăm cât de importantă e evaluarea digitală, când poți corecta digital pe fiecare item. Până acum aveam notele global, nu știam unde suntem deficitari, la subiecte foarte grele sau foarte ușoare. Acum avem pe fiecare categorie de subiecte răspunsurile, putem să le grupăm includiv pe școli”, a continuat ministrul.

Cîmpeanu, despre rezolvarea subiectelor la Evaluarea Națională, proba Matematică

„La matematică iar e absolut îngrijorător. Si la Matematică tot 6% nu au știut să rezolve problema de departajare, dar nu asta e îngrijorător, că problema a fost gândită pentru a face departajarea pentru nota 10. (…) Mă îngrijorează că 15% dintre elevi nu au știut să revolze o operație 10+10 : 10. Acest item a fost gândit pentru a face diferența între nota 1 și 1.5 și 15% n-au putut să facă această operație.

E îngrijorător că 29% dintre elevi nu s-au atins de alt subiect în afară de grilă”, a declarat Cîmpeanu, pentru B1 TV.

Acesta a subliniat apoi că evaluarea digitală asigură și obiectivitate.

„Avem peste 80%, pentru prima dată în ultimii zece ani, ponderea celor care au luat peste 5”, a mai spus ministrul, în condițiile în care învățământul a fost bulversat de pandemia de coronavirus, iar „subiectele au fost corect calibrate”. Cîmpeanu a insistat că subiectele nu au fost nici mai grele, nici mai ușoare, ci au fost corect calibrate, dar materia de examen a fost „periată, simplificată”, dat fiind că au fost perioade în care școlile au fost închise din cauza crizei sanitare.

Urmăriți B1TV.ro și pe