Președintele UDMR Mureș: Nu s-a alocat niciun leu pentru Autostrada Transilvania. Propun să aducem chinezi

Președintele UDMR Mureș: Nu s-a alocat niciun leu pentru Autostrada Transilvania. Propun să aducem chinezi

Liderul UDMR Mureș, Kelemen Attila, s-a declarat nemulțumit de faptul că pentru Autostrada Transilvania Guvernul nu a alocat niciun leu și propune varianta managementului unor companii chineze, potrivit Mediafax.

Deputatul a afirmat că nu este în regulă faptul că sunt doar câteva zeci de kilometri de autostrăzi în Transilvania și mai că nu s-au alocat bani pentru continuarea lucrărilor.

„Sunt şi eu locuitor al Transilvaniei şi cred că ni s-a făcut o nedreptate, nouă, ardelenilor. La Autostrada Transilvania niciun leu nu e prins anul acesta pentru continuarea lucrărilor. Doar acele datorii care s-au făcut anul trecut sunt prinse, deci Autostrada Transilvania nu va înainta cu niciun metru în acest an. Consider că este chiar anacronic”, a spus Kelemen.

Kelemen Attila spune că lucrurile nu sunt tocmai în ordine, făcând o comparație cu rezultatele Ungariei în ultimii 4 ani.

„Nu cred că este în ordine, nu cred că este o explicaţie că UE nu subvenţionează acest coridor, ci subvenţionează coridorul 5. Eu cred că aceste lucruri trebuie făcute. Comparaţia nu le place unora, dar Ungaria în patru ani a făcut 1.200 de kilometri de autostradă şi noi am făcut aici în Ardeal, în 23 de ani, doar 52 de kilometri, aşa că suntem foarte bine înzestraţi cu autostrăzi. Eu cred că este o problemă”, a spus el.

Liderul UDM a sugerat ideea apelării la managementul unor companii chinezeşti, cărora să li se concesioneze lucrarea, să o finalizeze şi apoi să încaseze taxă de drum.

„Nu ştiu dacă nu sunt bani aruncaţi pe geam 46 de milioane de euro, ca să păstrezi şi să nu continui aceste lucrări. Eu nu ştiu de ce nu se gândeşte cineva la un management – să aducem chinezi, pe cei care au făcut 1.200 de kilometri de autostradă, să vedem, să dăm în concesie aceste drumuri, să finalizeze lucrarea şi 20-30 de ani încasează acele taxe de drum”, a spus Kelemen, precizând că în acelaşi regim s-au construit autostrăzi şi în alte ţări, concesionându-se lucrările unei firme din străinătate.

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe