Compania Boeing a precizat că modelul controversat de avion „Boeing 737 MAX” va putea reveni în serviciu activ până la sfârşitul acestui an, relatează BBC.
Până la această oră, toate aeronavele „Boeing 737 MAX”, din toată lumea, sunt ţinute ela sol până la clarificarea cauzelor care au dus la prăbuşirea aparatelor companiei „Lion Air” şi „Ethiopian Airlines” și până cand sunt primite toate aprobările.
Până atunci însă, chiar vinerea aceasta ar urma să fie publicat un raport oficial cu privire la prăbuşirea aparatului companiei „Lion Air”.
Potrivit unor informaţii scurse din raport, printre cauzele prăbuşirii acelui avion s-ar număra şi proiectarea sistemului de control a avionului, dar şi o problemă mecanică la un sistem care ar fi trebuit să facă aparatul mai uşor de pilotat.
„Prioritatea noastră rămâne revenirea în siguranţă în serviciu a 737 MAX şi facem progrese graduale. Am aplicat şi măsuri pentru a îmbunătăţi concentarea companiei pe siguranţă produselor şi serviciilor companiei, şi continuăm să oferim angajamente către clienţii noştri şi să obţinem noi oportunităţi, menţinând ca prioritate valorile noastre de siguranţă, calitate şi integritate”, a precizat directorul general executiv al companiei Boeing, Dennis Muilenburg.
Sursă foto: Facebook / Boeing
În ciuda declaraţiilor directorului Boeing, rămân numeroase semne de întrebare. Dennis Muilenburg va trebui să se prezinte în faţa unei comisii de anchetă a Congresului American. Una dintre lucrurile cu privire la care va trebui să ofere răspunsuri este acuzaţia de raportare falsă a testelor.
Recent, unul dintre piloţii de teste ai Boein 737 MAX a recunoscut că „practic a trebuit să-i mintă pe inspectori” cu privire la problemele întâlnite la avion, în timpul testelor.
Pe data de 29 octombrie 2018, un avion al companiei Lion Air s-a prăbuşit în Marea Java cu 189 de pasageri la bord, la scurt timp de la decolare.
Iar pe 10 martie 2019, un alt avion Boeing 737, dar al companiei Ethiopian Airlines, s-a prăbuşit în timp ce efectua o cursă de la Addis Ababa (Etiopia) către Nairobi (Kenya). La două zile după acest al doilea accident, companiile aeriene şi-au oprit la sol aparatele model Boeing 737 MAX.
Accidentele, precum şi modul în care Boeing a răspuns au dus la cele mai scăzute venituri semestriale de la înfiinţarea companiei până acum.
De exemplu, în al treilea trimestru, profitul a scăzut la jumătate, până la cifra de 895 de milioane de dolari. Scăderea a fost atât de abruptă, încât Boeing a anunţat că va întrerupe producţia de avioane 787 Dreamliner.
Însă potenţialul impact negativ pe termen mediu-lung, asupra veniturilor companiei, ar putea fi chiar mai mare.
Din cauza acestor evoluţii, directorul general executiv al Boeing, Dennis Muilenburg, şi-a pierdut funcţia de preşedinte al comitetului de acţionariat la începutul acestei luni.
Sursă foto: Facebook / Boeing