Cerealele Ucrainei sunt gata de plecare dar navele nu. Asiguratorii maritimi ridică din umeri

Cerealele Ucrainei sunt gata de plecare dar navele nu. Asiguratorii maritimi ridică din umeri
Sursa: Hepta/ Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy

O analiză AP arată că deși cerealele ucrainene sunt gata de drum, companiile de transport maritim nu se grăbesc să le exporte, în ciuda unui acord revoluționar menit să ofere coridoare sigure prin Marea Neagră. Acest lucru se datorează faptului că apele sunt minate, proprietarii de nave încă evaluează riscurile și mulți încă au întrebări cu privire la modul în care se va desfășura acordul.

Acordul este valabil doar 120 de zile – iar ceasul a început să ticăie încă de săptămâna trecută

Obiectivul pentru următoarele patru luni este scoaterea unei cantități de aproximativ 20 de milioane de tone de cereale din trei porturi maritime ucrainene blocate de la invazia Rusiei din 24 februarie.

Un alt element cheie al acordului oferă asigurări că cei care transportă cereale și îngrășăminte rusești și asiguratorii acestora nu vor fi supuși sancțiunilor occidentale ulterioare.Căci aceasta este una dintre sancțiunile stabilite încă de la începutul războiului în pachetul de sancțiuni împotriva Rusiei.

„Trebuie să muncim din greu pentru a înțelege acum detaliile legate de modul în care va funcționa acest acord”, a declarat Guy Platten, secretarul general al Camerei Internaționale a Navigației, care reprezintă asociațiile naționale de armatori, adică aproximativ 80% din flota comercială mondială.

„Putem să ne asigurăm și să garantăm siguranța echipajelor? Ce se va întâmpla cu minele plutitoare? Așadar, multă incertitudine și necunoscute în acest moment”, a spus el.

Cerealele sunt vitale pentru milioane de oameni din Africa, din unele părți ale Orientului Mijlociu și din Asia de Sud, care se confruntă deja cu penurie de alimente și, în unele cazuri, cu foamete.

Acordul promite siguranță maximă dar minele încă plutesc în apele Mării Negre

Acordul stipulează că Rusia și Ucraina vor oferi „siguranță maximă” pentru navele care îndrăznesc să traverseze Marea Neagră până în porturile ucrainene Odesa, Cernomorsk și Iuzhni.

„Principalul risc cu care se confruntă va fi, în mod evident, cel al minelor”, a declarat Munro Anderson, șeful serviciului de informații și partener fondator al Dryad.

Compania de consultanță în materie de securitate maritimă colaborează cu asigurători și brokeri pentru a evalua riscurile cu care s-ar putea confrunta navele de-a lungul rutei, deoarece minele marine puse de Ucraina pentru a descuraja Rusia încă plutesc în derivă.

Asigurătorii navali contactați de AP au refuzat să comenteze dacă vor oferi asigurare pentru aceste nave.

Miercuri, ministrul turc al apărării a declarat că deminarea apelor nu este necesară imediat, dar că ar putea fi făcute planuri în acest sens dacă va fi impusă ulterior.

Oficialii ucraineni și-au exprimat speranța că exporturile ar putea fi reluate dintr-un port în câteva zile, dar au mai spus că ar putea dura două săptămâni pentru ca toate cele trei porturi să redevină operaționale.

Între timp, armatorii și firmele de asigurări încearcă să înțeleagă cum va funcționa acordul în timp real. Navele care transportă acest tip de încărcătură au de obicei între 20 și 25 de navigatori la bord. Nimeni nu vrea să-și riște viața.

Urmăriți B1TV.ro și pe
Ultima oră
00:04 - Ştefan Pălărie, despre examenul de admitere la liceu, separat de Evaluarea Națională: Naște multă rezistenţă pentru că atinge un subiect sensibil. Dacă nu ai bani de meditaţii, vei fi sortit examenului săracilor
23:55 - Trei polițiști din SUA au împușcat un bărbat fără picioare ce se afla într-un scaun cu rotile. Cum și-au motivat polițiștii fapta (VIDEO)
23:53 - Oamenii se tem de o posibilă poluare cu produse petroliere pe Râul Argeș / S-au putut observa dâre de combustibil
23:43 - Noi proteste masive în Franța față de reforma pensiilor: Sindicatele spun că au fost 2,8 milioane de manifestanţi (VIDEO)
23:14 - Care este pasiunea neștiută a Deliei Matache / Mama ei o pedepsea în copilărie când făcea acest lucru
23:10 - O pasageră din Italia s-a dezbrăcat și s-a bătut cu însoțitorii de bord. Membrii echipajului au legat-o de scaun
22:58 - Gheorghe Ialomițianu (PMP): Guvernul se împrumută, și o face la dobânzi tot mai mari, în loc să ia fondurile europene, care sunt gratis. Riscăm să pierdem o parte din banii UE (VIDEO)
22:53 - Reșițenii s-au descălțat înainte să intre în noul tramvai livrat de turci. De ce au fost nevoiți să facă acest gest (VIDEO)
22:35 - Țigările electronice de tip VAPE, mai dăunătoare decât țigările obișnuite / Provoacă mai multă inflamație în plămâni
22:19 - CCR a amânat iar dezbaterea sesizării depusă de USR și Forța Dreptei asupra legii care majorează salariile primarilor şi şefilor de consilii judeţene