Vineri s-a primit acceptul avizului Consiliul Interministerial (de la Ministerul Dezvoltării) și Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru indicatorii tehnico-economici, pe cea mai grea secțiune din Autostrada Unirii, documentul care stă la baza investiției de peste 6 miliarde de Euro, potrivit directorului CNIR, Cătălin Urtoi, la emisiunea Drumurile Noastre, difuzată de B1TV.
Autostrada urmează să conecteze Moldova cu Transilvania şi Europa de Vest. Va traversa trei şiruri paralele – aceasta fiind configuraţia Carpaţilor Orientali, cu trei fâşii paralele de munţi vulcanici – în vest, roci dure, şisturi cristaline în centru şi roci sedimentare în est şi sud.
“Valoarea exactă este de 6,4 miliarde Euro fără TVA. În jur de 40 de milioane de Euro pe kilometru. Se va face cu ajutorul programului de Transport 2021-2027, nu se putea ajunge în Iterministeriale fără să avem această finanțare asigurată. (…) E mai ieftin decât Comarnic – Brașov”, a spus Cătălin Urtoi.
Sunt zone iluminate, tuneluri, viaducte, avem zone de protecție a animalelor carnivore mari, avem ecoducte, tot pentru animale mari carnivore și târâtoarelor și altor animale care traversează. Avem un acord de mediu foarte bine pregătit, cel mai bun acord de mediu pe care l-a putut scoate până acuma un proiectant la nivelul autostrăzilor din România.