eMAG a devenit cel mai valoros brand românesc, depășind valoarea de 1 miliard de euro, în creștere cu 29% față de anul 2021, potrivit Brand Finance.
De asemenea, este pentru prima dată când o companie din domeniul ecommerce se poziționează pe primul loc în topul companiilor din România.
Această schimbare istorică la vârful clasamentului a rezultat din creșterea brandului de e-commerce, favorizată de orientarea mai accentuată a consumatorilor către online în timpul pandemiei, combinată cu scăderea veniturilor Dacia.
„Consumatorii devin tot mai familiarizați cu comerțul online în piețele cheie (România, Ungaria și Bulgaria), iar potențialul de creștere al brandului rămâne ridicat, chiar dacă sectorul online este foarte competitiv și în continuă schimbare”, informează Brand Finance.
„Până foarte recent, brandul Dacia părea abonat la primul loc în clasament. Ascensiunea fermă a brandului eMAG marchează și un simbolic schimb de ștafetă, de la un brand cu vechime către un brand inventat cu mai puțin de 30 de ani în urmă. Pe această notă, ar fi un semn pozitiv pentru România dacă tot mai multe branduri din „noua economie” ar urca în top 50”, transmite Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.
„Această recunoaștere reprezintă o confirmare a rolului transformator pe care comerțul online îl are în viețile oamenilor și ne motivează să ne continuăm investițiile accelerate în infrastructură și tehnologie pentru a susține evoluția stilului de viață al românilor și a transformării eMAG în ecosistem regional de ecommerce”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
eMAG are în vizor un plan amplu de investiții, care se ridică la de 3,2 miliarde de lei până în anul 2024, prin care retailerul își propune să devină un ecosistem regional de tehnologie și comerț.